Interpolis maakt met rapper Snelle jongeren bewust van risico’s telefoongebruik op de fiets

Interpolis wil jongeren bewust maken van de risico’s van telefoongebruik op de fiets en heeft daartoe een videoclip samen met rapper Snelle uitgebracht rond zijn nieuwe nummer Smoorfverliefd. Hierin eindigt een liefde tussen twee tieners door een tragisch fietsongeval .  Interpolis koppelt de campagne aan de PhoNo-app, om mobielvrij te fietsen te bevorderen, vergelijkbaar met de AutoModus-app

Volgens onderzoek gebruikt 77,6 procent van de jongeren nog steeds de telefoon op de fiets. Jongeren die bellen of appen tijdens het fietsen, vertonen simpelweg vaker onveilig gedrag. Eerder lanceerde Interpolis een campagne waarin het automobilisten aansprak op hun telefoongebruik, nu zijn het jongeren op de fiets. Roel Welling, creatief directeur van WeFilm, laat weten: ‘Waar automobilisten het probleem erkennen, is dat bij jongeren niet het geval. Daarnaast weten we dat het averechts werkt als we deze doelgroep vertellen wat ze niet moeten doen.’

Over de samenwerking met Snelle zegt hij: ‘Het is essentieel om het gesprek te laten ontstaan vanuit jongeren zelf en samen te werken met iemand die deze serieuze boodschap kan vertellen zonder belerend over te komen. Nog voordat ‘De Reünie’ werd gereleased, hebben we snelle benaderd voor dit project en daar voelden we met een creatieve klik. Dat hij uiteindelijk zo’n krachtige drager is geworden van deze boodschap is natuurlijk fantastisch.’

Bekijk de mini-documentaire hier.