Heinenoord in actie tegen cybercriminaliteit

Van de medewerkers geeft 14% inloggegevens weg na ontvangst van een phishing mail. Maar liefst 33% van de medewerkers klikt op links in een phishing mail en loopt daarmee risico op een ransomware infectie. Dat blijkt uit een onderzoek dat Heinenoord deed in samenwerking met Nemesys, een in cybersecurity gespecialiseerd bedrijf. Hiermee laat Heinenoord zien hoe belangrijk het is om medewerkers goed te trainen.

Door inloggegevens weg te geven, geven werknemers de sleutel van de digitale voordeur uit handen, zo zegt Heinenoord. “Hoe goed je als bedrijf ook je best doet om je systemen te beveiligen, als de sleutel wordt gegeven, dan maak je het hackers héél eenvoudig”, zegt het bedrijf. Cybercrime is niet voor niets een steeds groter risico. Criminelen worden steeds beter in het maken van betrouwbaar uitziende mails, waardoor mensen minder snel doorhebben waar ze mee te maken hebben. Heinenoord ziet dan ook dat de cyberverzekering aan populariteit wint.

Verzekeren is echter niet het enige doel van het bedrijf, preventie is ook van groot belang. Daarom is Heinenoord Assuradeuren een partnership aangegaan met Nemesys. Samen bieden de bedrijven onder andere een e-learning voor medewerkers, een hacktest en security software aan voor het intermediair en voor zakelijke klanten van het intermediair.

Bron: Heinenoord en Findinet