Een op de twee vermogende klanten wil meer begeleiding van hun verzekeringsmakelaar bij criminaliteits- en veiligheidsrisico’s.Uit nieuw onderzoek in opdracht van specialistisch verzekeraar Ecclesiastical blijkt dat een op de twee vermogende klanten (51%) denkt baat te hebben bij meer begeleiding bij criminaliteits- en veiligheidsrisico’s door hun verzekeraar of verzekeringsmakelaar. Met de stijgende inflatie en de crisis in de kosten van levensonderhoud zijn vermogende particulieren een belangrijk doelwit voor criminelen. Meer dan de helft (52%) werd in de afgelopen 12 maanden slachtoffer van een misdrijf en drie op de vijf (60%) maken zich nu meer zorgen over criminaliteit sinds de kosten van het levensonderhoud.
Uit het onderzoek onder vermogende particulieren in het Verenigd Koninkrijk bleek dat mensen met hogere inkomens, in de leeftijd van 35-54 jaar en inwoners van Londen vaker een misdrijf hebben meegemaakt. Van degenen die in de afgelopen 12 maanden een misdrijf hebben meegemaakt, was bijna de helft (49%) het slachtoffer van een diefstal. Een op de vijf vermogende particulieren heeft te maken gehad met huisvredebreuk (23%), inbraak (20%) en criminele schade (20%). Gemiddeld heeft criminaliteit vermogende particulieren de afgelopen 12 maanden meer dan 72 000 pond gekost.
Vermogende particulieren zijn proactief op het gebied van misdaadpreventie: zeven op de tien (71%) hebben de afgelopen 12 maanden nieuwe maatregelen genomen om hun huis te beschermen en criminelen af te schrikken. De belangrijkste investeringen zijn CCTV (gesloten tv-ciruit, 37%), veiligheidsverlichting (33%) en verbeterde sloten voor deuren en ramen (30%). Bijna een op de vijf (18%) heeft het afgelopen jaar veilige kamers / paniekkamers geïnstalleerd.
Van degenen die een misdrijf hebben meegemaakt , investeerden vermogende klanten in extra beveiliging (45%), het inhuren van een beveiligingsexpert voor een veiligheidsonderzoek van de woning en het terrein (35%), en het inhuren van een residentieel beveiligingsteam voor de woning (35%). Een aantal bekende gedupeerden, waaronder rapper Stormzu en de voetballers Jack Grealish en Jesse Lingard namen waakhonden om hun woning te beschermen.
Hoewel velen investeren in verbeteringen van de beveiliging, is meer dan de helft (53%) van mening dat zij meer moeten doen om de beveiliging van hun woning te verbeteren. Een derde (33%) gelooft dat hun huis een gemakkelijk doelwit is voor criminelen en meer dan de helft (53%) verwacht een toename van de criminaliteit in het komende jaar. Ecclesiastical heeft onlangs een nieuwe gids gepubliceerd met scenario’s en risicobegeleiding om vermogende klanten te helpen het risico om het doelwit van criminelen te worden tot een minimum te beperken: a new guide which provides scenarios and risk guidance. Ecclesiastical moedigt makelaars aan de nieuwe gids te raadplegen op www.ecclesiastical.com/target
en met hun vermogende klanten te praten over hoe zij zichzelf en hun huishouden het best kunnen beschermen.
Sarah Willoughby, Art & Private Client Business Director bij Ecclesiastical, “Als gevolg van de crisis rond de kosten van levensonderhoud worden degenen die meer te verliezen hebben een groter doelwit voor criminelen. Uit ons laatste onderzoek blijkt dat meer dan de helft van de vermogende particulieren in het afgelopen jaar het slachtoffer is geworden van een misdrijf en drie op de vijf maken zich meer zorgen over criminaliteit sinds de kosten van levensonderhoud crisis. Makelaars spelen een belangrijke rol door vermogende klanten te helpen begrijpen welke risico’s zij lopen en door ervoor te zorgen dat zij de juiste dekking hebben. Wij hopen dat onze nieuwe leidraad makelaars zal helpen om met hun klanten te bespreken hoe zij zich het best kunnen beschermen.”
