In de peiling: Polisvoorwaarden in Nederland zijn wél begrijpelijk!

In deze Nieuwsbrief staat een artikel over een Brits onderzoek waaruit blijkt dat slechts 13% van de verzekerden begrijpt wat er in de polisvoorwaarden staat. Zijn Nederlandse polisvoorwaarden ook onbegrijpelijk of juist wél. We zijn benieuwd naar uw reactie. Vul de poll hieronder in of ga naar de website www.riskenbusiness.nl.

In de peiling: Polisvoorwaarden in Nederland zijn wél begrijpelijk!

0 eens, dat geldt voor alle polisvoorwaarden;

O deels eens, alleen bij particuliere verzekeringen zijn de polisvoorwaarden begrijpelijk;

O deels eens, alleen bij zakelijke verzekeringen zijn de polisvoorwaarden begrijpelijk;

O deels eens, alleen bij beurspolissen zijn de polisvoorwaarden begrijpelijk;

0 oneens ook in Nederland zijn de polisvoorwaarden grotendeels onbegrijpelijk

Bedankt voor uw medewerking

 Uitslag vorige poll: Meningen bijna fiftyfifty verdeeld over verzekerbaarheid GDPR-boetes

Aon en DLA Piper hebben onderzoek hebben gedaan naar de verzekerbaarheid van boetes die voortvloeien uit het niet naleven van de nieuwe per 25 mei a.s. van kracht wordende privacyregels: General Data Protectie Regulatie (GDPR)/AVG. In de vorige poll in deze nieuwsbrief luidde de stelling ‘GDPR-boetes moeten verzekerd kunnen worden’. De meningen van de lezers van Risk & Business hieromtrent zijn bijna fiftyfifty verdeeld. Iets minder dan de helft van de respondenten is het met de stelling eens, van wie driekwart van mening is dat boetes als gevolg van opzet of grove nalatigheid van dekking moet zijn uitgesloten. Iets meer dan de helft van de professionals die hebben gereageerd op de stelling is het oneens met de stelling. Van hen vindt 60% het maatschappelijk niet acceptabel om je tegen boetes – en dus tegen overtredingen van de regels – te kunnen verzekeren. De andere 40% vindt het verzekeren van boetes ethisch niet acceptabel.