Flyct zoekt nieuwe collega’s 

Bij Flyct, dat de belangen behartigt van letselschadeslachtoffers en hun werkgevers, zijn vanwege de groei aan werkzaamheden drie vacatures ontstaan: manager Experts voor het Letselschadespecialistenteam,  Letselschadebehandelaar middelzwaar letsel voor de afdeling Claims en Advies, en Letselschadebehandelaar/ Expert Buitenland voor de afdeling Buitenland. Voor meer informatie klik op het vacature-logo.

Manager Experts

Voor ons Letselschadespecialistenteam zijn wij op zoek naar een daadkrachtige Manager die stevig in zijn schoenen of op haar hakken staat voor minimaal 32 uur per week.

Wij zijn Flyct. Flyct is altijd in beweging en behartigt op innovatieve wijze de belangen van letselschadeslachtoffers. Wij claimen schades met lef! Met bijna 90 medewerkers maken we ons sterk voor rechtvaardigheid en een optimale schadevergoeding. We gaan proactief en ambitieus te werk en houden van doorpakken.

Letselschade-experts behoren tot de gezichten van Flyct en zijn de spin in het web in een schaderegelingsproces. Zij hebben contacten met diverse cliënten, verzekeraars, medisch adviseurs, arbeidsdeskundigen, politie of getuigen. Ze zijn zelfstandig verantwoordelijk voor hun eigen dossiers.

Als manager creëer je de randvoorwaarden voor deze 15 -20 specialisten, je coacht ze voortdurend en je hebt een duidelijke visie op letselschadebehandeling.

Interesse of vragen? Bel of mail naar John Peerbolte – Commercieel Directeur op 06-42 02 10 20 of via john.peerbolte@flyct.nl.

Functie-eisen:

Je hebt minimaal HBO-denkniveau en ervaring met het behandelen van letselschadezaken. Ook heb je ervaring op het gebied van leiding geven aan professionals. Heb je je opleiding aangevuld met diverse verzekeringstechnische opleidingen en liefst de opleiding tot NIVRE-RE personenschade, dan is dat een pre.

Het belangrijkste is dat je met alle betrokkenen effectief kunt communiceren en kunt samenwerken. Je hebt te maken met een breed speelveld en diverse afhankelijkheden. Je bent energiek. Je medewerkers ervaren dat je voor ze gaat, zonder in te boeten aan de zakelijke belangen van Flyct.

Wat kun je van ons verwachten?
We vragen wat, maar hebben je ook veel te bieden: een team met ervaren specialisten, een uitdagende rol en veel contacten met uiteenlopende partijen. Wij bieden een stevige functie en een aantrekkelijke beloning binnen een ambitieus en dynamisch bedrijf in een mooi kantoor in Capelle aan den IJssel.

Vacature Letselschadebehandelaar middelzwaar letsel

Wij hebben op onze afdeling Claims & Advies een plaats vrij voor een enthousiaste en communicatief vaardige Letselschadebehandelaar (middelzwaar letsel) voor minimaal 32 uur per week.

Wij zijn Flyct. Flyct is altijd in beweging en behartigt op innovatieve wijze de belangen van letselschadeslachtoffers. Wij claimen schades met lef! Met 87 medewerkers maken we ons sterk voor rechtvaardigheid en een optimale schadevergoeding. We gaan proactief en ambitieus te werk en houden van doorpakken.

De medewerkers van Claims en Advies behandelen de middelzware letselschaden. Ze zijn verantwoordelijk voor hun eigen dossiers, die zij van eerste melding tot en met afwikkeling zelfstandig behandelen vanuit ons kantoor in Capelle aan den IJssel.

Interesse of vragen? Bel of mail naar Frans Overkleeft – Manager Claims & Advies op 06-48 431 152 of via frans.overkleeft@flyct.nl

Functie-eisen:

Je hebt minimaal HBO-denkniveau. Ervaring met het behandelen van letselschadezaken is mooi meegenomen. Een master in Aansprakelijksheidsrecht is een pre.

Het belangrijkste is dat je met alle betrokkenen goed kunt communiceren. Je bent een vertrouwenspersoon die zich in de situatie van een cliënt kan inleven. Je bent energiek en je cliënt ervaart dat je voor hem of haar gaat. Jij weet het verhaal van de cliënt te vertalen naar juridische stellingen die je op een overtuigende wijze kan overbrengen. Bij deze vertaalslag en de verdere behandeling van zijn dossier zorg je ervoor dat cliënt betrokken blijft en alle stappen helder en begrijpelijk zijn. Kortom: je bent sociaal en communicatief vaardig en blijft recht overeind als het spannend wordt.

Jij wilt de beste worden in je vak en bent bereid daarin te investeren. Je hebt de bereidheid om jezelf verder te ontwikkelen en daartoe de nodige opleidingen te volgen zoals de Personenschade Leergang Middelzwaar Letsel.

We vragen nogal wat, maar hebben je ook veel te bieden: een leuk team, uitdagend werk waarin je al snel zelfstandig taken mag oppakken en een aantrekkelijke beloning. Wij bieden een gevarieerde en uitdagende functie binnen een ambitieus en dynamisch bedrijf in een mooi kantoor.

Een dag in het leven van een letselschadebehandelaar

Je opent je digitale dossiersysteem. “Nieuwe zaak”, staat er op je actielijst. Je leest het intakeverslag. Je maakt een inschatting van de stappen die je moet ondernemen:

  • Hoe zit het met de aansprakelijkheid, wie kan je op welke grond aanspreken? Wat heeft de grootste kans van slagen?
  • Wat is het letsel?
  • Wat is de schade?

Dan bel je de cliënt. Je bespreekt de vervelende situatie waarin zij terecht zijn gekomen en geeft aan wat je voor hen kan betekenen. Als er nog informatie ontbreekt om een aansprakelijkstelling te kunnen versturen, maak je afspraken hoe je de benodigde informatie verkrijgt. Je wenst de cliënt sterkte met het verdere herstel en gaat aan de slag met de aansprakelijkstelling.

In een ander dossier ontvang je net de erkenning van aansprakelijkheid na een lastige discussie. Je brengt cliënt het goede nieuws en bespreekt meteen het verdere verloop van het herstel. Vervolgens breng je de wederpartij op de hoogte en vraagt om een eerste voorschot op de schade.

Na de middag komt er medische informatie binnen via je Medisch Adviseur in een dossier dat al wat langer loopt. Naar aanleiding hiervan neem je contact op met cliënt en die blijkt inmiddels volledig hersteld. Dit betekent dat je het dossier kan gaan afwikkelen. Je bespreekt met cliënt de verschenen schade en geeft aan dat je gaat nadenken over de hoogte van het smartengeld.

In de namiddag heb je nog een afspraak met een vertegenwoordiger van een aansprakelijke verzekeraar in een dossier waarin jouw regelingsvoorstel niet werd overgenomen en er een teleurstellend tegenvoorstel kwam. Tijdens de onderhandelingen op kantoor weet je alsnog een mooie slotbetaling overeen te komen, dat je met positief advies aan cliënt kunt voorleggen. Hij is inderdaad blij met het resultaat en is vooral blij om op deze wijze deze vervelende periode na het ongeval te kunnen afsluiten.

Met een voldaan gevoel sluit jij ook af… je laptop welteverstaan.

Wat maakt jou een goede letselschadebehandelaar?

Communicatief

Een klant krijgt van de manier waarop jij de situatie uitlegt het gevoel dat je juridische kennis van zaken hebt, zonder dat jij hem met vakjargon benadert.

Je hebt contacten met uiteenlopende personen (bij wijze van spreken van taxichauffeur tot advocaat) en je sluit in je woordkeus, voorbeelden en stijl aan op hun dagelijks leven.

Digitaal werken / actiegericht werken

Je legt gestructureerd alle uitgevoerde en komende acties vast. Dit gebruik je om een voledig en actueel beeld van het dossier te geven, de juiste prioriteiten te stellen en te kunnen en te erkennen wanneer het werk te veel is (zodat je op tijd hulp kan inroepen). Je doet dit op een manier waardoor ook collega’s direct overzicht hebben over de stand van zaken, begrijpen welke acties nodig zijn van hen en de juiste achtergrondinformatie hebben.

Empathie

Je luistert invoelend naar het verhaal van de cliënt en reageert zodanig dat deze ervaart dat hij gehoord wordt. Daarnaast kun je je door je ervaring inleven wat een cliënt zoal kan tegenkomen en hem hierop voorbereiden.

Je herkent ook de signalen ‘tussen de regels’. Je reageert op feiten evenals op de mogelijke signalen die je denkt te lezen. Je verifieert of het signaal dat je dacht te horen, ook daadwerkelijk aanwezig en juist is.

Energiek

‘Die gaat voor mij!‘. Je straalt een zichtbare bereidheid uit om iets voor elkaar te krijgen. Je straalt uit stevig in je schoenen te staan, je toont lef en je bent duidelijk over verwachtingen en (on)mogelijkheden. Je schrikt niet terug voor de minder leuke dingen waar klanten op dat moment mee te maken hebben.

Klantgerichtheid

De tevredenheid van onze klanten bepaalt ons handelen. Die uit zich in een klanttevredenheid van 9,1 . Bij Flyct werken we vanuit bezieling voor zowel onze klanten als voor ons vak. Flyct is richtinggevend bij behandeling van claims door hierin de regie te nemen. Wij dragen ook bij aan de ontwikkeling van onze branche door onze actieve kritische opstelling. Wij gedragen ons professioneel, tot in alle details. Onconventioneel zijn we door voorop te lopen bij het implementeren van de laatste maatschappelijke, wettelijke en technische ontwikkelingen.

Vacature Letselschadebehandelaar/ Expert Buitenland

Op onze afdeling Buitenland hebben wij een plaats vrij voor een planmatige Letselschadebehandelaar die goed overzicht weet te houden. Wij zoeken iemand voor minimaal 32 uur per week. Een ZZP-constructie of een detachering behoort tot de mogelijkheden.

Wij zijn Flyct International. Wij zijn een gespecialiseerd partner van verschillende rechtsbijstandsverzekeraars op het gebied van onder meer buitenlands recht. Wij geven juridische ondersteuning aan mensen die bijvoorbeeld buiten Nederland een juridisch probleem hebben. Dat kan gaan om personenschade of geschillen op het gebied van consumenten- of arbeidsrecht. De vacature concentreert zich op de personenschades, wij staan cliënten bij die letsel hebben opgelopen in het buitenland. Enige ervaring op het gebied van letselschade (in Nederland) is daarbij nuttig.

Interesse of vragen? Bel of mail naar Ilona Jochems – Manager Operations op 06-18 99 90 01 of via Ilona.Jochems@flyct.nl

Functie-eisen:

  • Je hebt een afgeronde HBO- of WO-studie Rechten en bij voorkeur ervaring op het gebied van letselschade.
  • Je spreekt en schrijft vloeiend Nederlands en Engels. Meer talen is een pré.

Wat maakt jou een goede Schadebehandelaar/Expert?

Je kunt je inleven in de gedachtewereld van de cliënt, laat je kennis zien van Nederlands recht en legt verbanden met het betreffende rechtssysteem in het buitenland. Zo stel je je cliënt gerust en bied je hem perspectief over het vervolg van zijn dossier. Zeker bij cliënten met letselschade toon je gepaste empathie. Je  hebt daarnaast gevoel voor verhoudingen en omgangsvormen in het buitenland en zet dat in bij het behandelen van de zaken. Je bent ook in staat de verwachtingen bij de cliënten goed te managen.

Op inhoudsniveau van het dossier kun je de gevolgen van kleine acties op deelgebieden binnen je dossier inschatten. Jij kan ‘schaken’ en de regie bepalen. Je weet wat er nodig is om de belangen van jouw cliënten optimaal te behartigen.

Wat kun je van ons verwachten?

We vragen wat, maar hebben je ook veel te bieden: een leuk team, uitdagend werk waarin je al snel zelfstandig taken mag oppakken en veel contacten hebt met uiteenlopende partijen (o.a. verzekeraars, advocatuur, deskundigen, etc.). Wij bieden een gevarieerde en uitdagende functie, met een aantrekkelijke beloning ( startsalaris – afhankelijk van ervaring – € 2500,- tot € 4.000,- ) binnen een ambitieus en dynamisch bedrijf in een mooi kantoor in Capelle aan den IJssel.

 Een dag in het leven van een Schadebehandelaar/ Expert Buitenland

Je start vandaag je computer op en controleert of er agenda-acties voor die dag zijn. Een van je acties is om een dossier compleet te maken met een proces-verbaal uit Duitsland. Je stuurt de Duitse advocaat een herinnering.

Het volgende dossier betreft een nieuwe melding van een rechtsbijstandsverzekeraar waarbij het gaat om een verzekeringnemer die gisteren in Italië per ongeluk door het rode licht is gereden en daarbij een fietser ernstig verwond heeft. Hij zit vast op het politiebureau in Milaan en zijn familie vraagt om hem bij te staan. Je overlegt intern en met de rechtsbijstandsverzekeraar en bekijkt of je zelf al een advocaat uit ons internationale netwerk kunt benaderen.

Na de middag komt er medische informatie binnen via je Medisch Adviseur in een letseldossier dat al wat langer loopt. Naar aanleiding hiervan neem je contact op met cliënt en die blijkt inmiddels volledig hersteld. Dit betekent dat je het dossier kan gaan afwikkelen. Je bespreekt met cliënt de opgetreden schade en geeft aan dat je gaat nadenken over de hoogte van de morele schade naar Belgisch recht.

In de namiddag heb je nog een afspraak met een vertegenwoordiger van een Franse verzekeraar over een letseldossier waarin jouw regelingsvoorstel naar Frans recht niet werd overgenomen en er een teleurstellend tegenvoorstel kwam. Tijdens de onderhandelingen op kantoor weet je alsnog een mooie slotbetaling overeen te komen, dat je met positief advies aan cliënt kunt voorleggen. Hij is inderdaad blij met het resultaat en is vooral blij om op deze wijze deze vervelende periode na het ongeval te kunnen afsluiten.