Dé Letselschadehulpdienst kijkt tevreden terug op haar eerste  levensjaar

Dé Letselschadehulpdienst, het initiatief van inTrust Nederland (Cunningham Lindsey) en MetZorg (Raasveld Expertise) dat praktische hulp, voorzieningen/diensten en  ondersteuning biedt aan letselschadeslachtoffers na een ongeval, kijkt tevreden terug op haar eerste levensjaar. “Na 12 maanden actief te zijn, kunnen we stellen dat het een vliegende start is geweest. Binnen een jaar van start-up naar een bekende partij in de markt”, aldus de initiatiefnemers, volgens wie vanaf de start de reacties op het initiatief positief zijn geweest.

Martin de Haan, general manager Cunningham Lindsey Personenschade: “De opdrachten kwamen vlot binnen, o.a. doordat een verzekeraar als InShared direct wilde proefdraaien met het concept. In de maanden daaropvolgend zijn steeds meer partijen aangehaakt waardoor nu een vaste samenwerking met een tiental  (WAM) verzekeraars is ontstaan. Ook belangenbehartigers en rechtsbijstandsverzekeraars weten voor losse opdrachten de weg goed te vinden naar Dé Letselschadehulpdienst. Er lopen momenteel diverse pilots en andere partijen staan op het punt van beginnen. De frequentie van het aantal opdrachten  neemt dan ook sterk toe. Het bewijst dat steeds meer marktpartijen bezig zijn met (nadenken over) herstelgerichte dienstverlening in de letselschaderegeling.

Ook de reacties van hulpvragers (letselschadeslachtoffers) zijn volgens De Haan zeer positief. ”In de meeste gevallen  lukt het om hen zeer snel de hulp te regelen. Soms geven mensen aan dat zij het uiteindelijk toch liever zelf willen regelen. Prima! Door Dé LSHD hebben slachtoffers nu in elk geval een keuze.” Het team van hulpcoördinatoren is per 1 oktober jl. verder uitgebreid naar 19: 15 buitendienstmedewerkers en vier in de binnendienst. “Hierdoor kunnen we ervoor zorgen dat binnen één werkdag de hulpbehoefte wordt geïnventariseerd én er direct providers worden ingeschakeld.
Eind 2016 maken we als LSHD de balans op en volgt een rapport met trends, ervaringen en statistieken. Welke hulp regelen zij het vaakst? Wat kost het? Hoe is het met de klanttevredenheid gesteld? Wat gebeurt er met de schadelast? Alle partijen waar zij op dit moment al mee samenwerken, worden hierover geïnformeerd.”