BELFOR gaat door Nederlands succes knuffelaap op reis sturen naar de overige BELFOR-landen

De pluche knuffelaap Noa, die reconditioneringsbedrijf BELFOR (Nederland) B.V. sinds anderhalf jaar verstrekt aan jonge kinderen van gezinnen na een ingrijpende brand-, water- of stormschade, krijgt een internationaal vervolg. Vanwege het grote succes in Nederland zal Noa komende vrijdag aan een wereldreis beginnen en de andere BELFOR-landen aandoen om nader kennis te maken.

Patrick Neeleman, Manager Marketing & Sales bij BELFOR. “Noa is een geweldig succes.  Inmiddels hebben we 3.500 knuffelapen uitgereikt aan gedupeerde kinderen van een calamiteit en aan jeugdige slachtoffers die moeten worden behandeld in een van de brandwondencentra in ons land. Die  geste wordt buitengewoon goed gewaardeerd. In de eerste plaats door de kinderen zelf en hun ouders, maar ook door schade-experts, verzekeraars en andere opdrachtgevers. De impact van elke calamiteit is voor kinderen vaak een nog grotere traumatische ervaring dan voor hun ouders, zeker als bij een schade speelgoed en andere spullen verloren zijn gegaan. Met Noa hopen we het leed van de kinderen wat te kunnen verzachte en hopelijk straks niet alleen in Nederland,  maar over de gehele wereld.”

De NOA-actie sluit volgens hem dan ook goed aan bij het beleid van BELFOR, zowel in binnen- als buitenland,  waarin er bewust voor gekozen is om  de eindklant/gedupeerde centraal te stellen in de uitvoerende werkzaamheden. “Voor ons als ‘geestelijk vader’  van de knuffelaap is het natuurlijk leuk dat ons initiatief nu internationaal navolging krijgt. Met het oog daarop gaat Noa de komende maanden  op reis, met paspoort en koffer en al,  om deze  geste aan kinderen  in verschillende landen onder  de aandacht te brengen.”