Tweede editie Risk & Business Magazine 2022: Marktvisies van Meijers, SUREbusiness en SAA en een viertal marktonderzoeken

Gisteren  – 12 mei – is de tweede editie verschenen van het Risk & Business Magazine in 2022. Ook deze ruim 30  pagina’s tellende uitgave staat vol met lezenswaardige artikelen en interviews uit de verzekerings-, expertise-, schadeherstel- en riskmanagementwereld.

Zo staan Ton Stalenhoef en zijn opvolger Bastiaan Krol (Meijers) zowel stil bij de resultaten in het verleden maar richten zij hun vizier vooral op de groeikansen en mogelijkheden in de komende jaren, gaan Levent Türkmen en Arno Wijnands in op de start van een beursafdeling bij SUREbuness en belichten Rob Noordzij, Marc Grandia en Armand lans de expansieplannen van SAA Verzekeringen.

.

In de uitgave wordt daarnaast aandacht besteed aan de uitkomsten van een viertal marktonderzoeken: één internationaal – Marsh’Global Insurance Market Index  – en drie nationale: de Overnamemonitor Verzekeringsmarkt van BHB Dullemond, de marktrapportage Volmachten 2021 van NVGA en verbond en  de marktflitsen Intermediair Adviesmarkt van het RiFD.

De uitgave wordt gecompleteerd door artikelen over de CAR/AVB-afdeling van  EMN, het RMIA Assessment ‘oude stijl’ versus ‘nieuwe stijl’, een interview met Jean-Pierre Palmen over zijn overstap van RAiA naar RMiA, een bijdrage van Hans Stoffels (AGCS) met als titel  Hoe beïnvloedt ESG de auditfuncties? , de aandacht van zowel het Werkgeversbestuur als NIVRE start voor nieuwe aanwas en een verslag van het  NIVRE-webinar Scenario Denken –

 De volledige uitgave kunt u hier inzien:

https://www.riskenbusiness.nl/wp-content/uploads/2022/05/RB-2_2022.pdf