In de peiling! (reprise): Wanneer kunnen we weer naar kantoor en klanten bezoeken?

Inmiddels werken de meeste van ons al enkele weken vanuit huis. Hoewel daar in het algemeen goed mee wordt omgegaan en zelfs heeft geleid tot tal van  creatieve en innovatieve oplossingen waarvan zeker ook na het corona-tijdperk gebruik zal worden gemaakt, begint de wens naar een terugkeer naar het  ‘ normale’ werken toch toe te nemen. Hoewel we zeker geen virologen zijn, zijn we benieuwd wat uw verwachtingen zijn over de duur van de huidige situatie. Wanneer verwacht u dat we weer naar kantoor kunnen, collega’ s en klanten risicovrij kunnen ontmoeten en ons oude (sociale) leven weer enigszins kunnen oppakken?

 Op deze poll  in de nieuwsbrief van afgelopen dinsdag is sindsdien relatief veel gereageerd. Na de persconferentie van het kabinet Rutte van dinsdagavond zijn de termijnen van enkele eerdere maatregelen verlengd.  Daarom zijn we des te meer benieuwd naar uw mening. Vul de poll hieronder in of ga naar de website  www.riskenbusiness.nl. De poll sluit dinsdagochtend a.s.. De uitkomst melden we in de nieuwsbrief van die dag.Bij voorbaat dank voor uw medewerking

Wanneer kunnen we weer naar kantoor en klanten bezoeken?

Uitslag  vorige poll: Meningen verdeeld over welke bedrijfstak het meeste extra werk heeft als gevolg van coronavirus

Welke bedrijfstak bezorgt het Coronavirus het meeste extra werk en problemen?. Dat was  de vraag in de vorige nieuwsbrief. De meningen van de lezers zijn verdeeld. Iets meer dan een kwart (ca 28%( is van mening dat het Coronavirus geen van de genoemde bedrijfstakken extra werk of problemen oplevert, maar juist minder werk. Ongeveer een zelfde percentage antwoordde dat de expertisebranche het meeste extra werk en problemen ondervindt als gevolg van de huidige wereldwijde epidemie. Daarnaast kruiste ongeveer 16% de antwoordmogelijkheid aan dat alle beroepsgroepen in min of meer dezelfde mate met extra werk en problemen zijn geconfronteerd als gevolg van het Coronavirus. Makelaars  werden door 12% van de respondenten genoemd,  advocaten door 8% en  verzekeraars en  risk- en insuranceafdelingen  van bedrijven door  4%.