Zurich focust zich op grootzakelijke markt

De Nederlandse tak van Zurich Insurance Company Ltd (Zurich) focust zich voortaan op de grootzakelijke markt en trekt zich terug uit de particuliere en mkb- verzekeringsmarkt. De verzekeraar trad jarenlang als risicodrager op voor deze verzekeringen die in Nederland door Turien & Co. Assuradeuren werden verkocht. Deze portefeuille, dat in 2014 een bruto premievolume had van 62 miljoen euro en voornamelijk uit autoverzekeringen bestaat, is eind 2015 overgedragen aan Ansvar.

In een toelichting stelt Zurich: “De beslissing om de Turien-gelabelde particuliere en mkb-verzekeringsportefeuille af te stoten, past binnen de strategie van Zurich Insurance Group die is gericht op investeringen in markten waarin Zurich onderscheidende posities inneemt en op scherpere keuzes in de retailmarkt. De Zurich Group is in Nederland een toonaangevende verzekeraar in de grootzakelijke markt en heeft een groeiend aandeel in het segment van middelgroot en groot mkb. Conform de strategie voor de Nederlandse markt zal Zurich voortbouwen op deze succesvolle activiteiten.”