De omzet van de winkels in non-food groeide in maart met bijna 5 procent. De verkopen (de voor prijsveranderingen gecorrigeerde omzet) waren ruim 5 procent hoger dan een jaar eerder.De winkels in schoenen en lederwaren en de kledingwinkels hebben, mede door het mooie weer, fors meer omgezet dan een jaar eerder. Ook de winkels in doe-het-zelfartikelen, keukens en vloeren, de winkels in recreatieartikelen en de winkels in meubels en huishoudartikelen realiseerden een omzetstijging.Drogisterijen en parfumerieën en winkels in consumentenelektronica hebben net als in februari minder omgezet dan in dezelfde maand een jaar eerder.De winkels in voedings- en genotmiddelen behaalden in maart een omzetstijging van ruim 1 procent. De verkopen waren daarentegen bijna 0,5% lager dan in maart 2016. De omzet van de supermarkten groeide met ongeveer 1,5%, terwijl de omzet van de speciaalzaken nagenoeg gelijk was aan die van een jaar eerder.
De online omzet lag in maart circa 13% hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder. Webwinkels zetten 10 % meer om. Webwinkels hebben als hoofdactiviteit verkoop via internet. De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers) groeide met 17%.