Cunningham Lindsey presenteert Cyber Incident Hub als hulpmiddel bij incidenten

 

 

Cunningham Lindsey heeft tijdens haar cyber risk-seminar, dat op 10 maart jl. werd gepresenteerd in Rotterdam met als titel ‘Cyber Awareness: what can we do today?’,  een Cyber Incident Hub gepresenteerd.  “De HUB is bedoeld als hulpmiddel voor bedrijven om vooraf een procedure te hebben als een Cyber-kwestie zich voordoet. De tijd om direct na het incident het dan nog uit te zoeken is vaak niet aanwezig en directe actie is noodzakelijk door op elkaar ingespeelde partijen die weten wat hun taak is”, zo lichtte directeur Klaas Brand het nieuwe initiatief toe.  “Het omvat de meest belangrijke incident response services,  die 24/7 bereikbaar is en waar mogelijk aansluit op verzekeringscontracten. Bovendien kan de hub geïntegreerd worden in een bestaand model van serviceproviders , dan wel dit flexibel aan te vullen.”

Volgens Brand kan Cunningham Lindsey met de ‘Cyber Incident Hub’ bij (het voorkomen van) cyberincidenten een pro-actieve, coördinerende rol vervullen, ondersteund door een eigen cyber risk team van specialisten en een internationaal netwerk, dat zowel bestaat uit een eigen netwerk aan vakmensen als specialisten bij strategische partner , waaronder Digital Investigation (dataprotectie en- recovery en forensich onderzoek) , Experian, Edelman, Dirkzwager Advocaten en CMS (juridische bijstand).