CCS ontsluit EMS Claimsengine® voor klanten

Softwarebedrijf CCS en EMS, een insurtechbedrijf op het gebied van de schadebehandeling,  gaan samenwerken. Hierdoor kunnen klanten van CCS, dat softwareoplossingen maakt voor de verzekeringsoplossingen maakt voor de verzekeringsmarkt, met Level-7 software worden gekoppeld aan de geautomatiseerde schadeafhandeling door de EMS Claimsengine®.  Deze handelt online volledig geautomatiseerd schadeclaims af op basis van STP. Afhankelijk van wat de adviseur of verzekeraar wil, kan hij zijn klant de claim volledig zelf laten afhandelen, of ervoor kiezen dit door een medewerker te laten doen, terwijl deze de klant aan de telefoon heeft.

De EMS Claimsengine®  bevat en controleert de polisvoorwaarden, de dekking, de polislimieten en het eigen risico van praktisch alle Nederlandse verzekeraars. Daarnaast vindt er een fraudecheck plaats en wordt de schadeoorzaak in relatie tot het schadebeeld gecontroleerd. Ook de hoogte van de schade wordt automatisch vastgesteld.  “Door de inzet van de EMS Claimsengine® kan het merendeel van de schades zonder noodzakelijke tussenkomst van mensen worden afgehandeld, en hebben medewerkers meer tijd over voor complexe schades of schades die door het systeem als ‘bijzonder’ worden aangemerkt. De medewerker krijgt verscheidene tools aangereikt waarbij hij de schade beter en sneller kan behandelen. Zo bevat de EMS claimsengine® een schadehoogteboek voor opstal en een online schadedatabase voor inboedel. Daarnaast wordt het gedrag van de schademelder gemonitord en is een constante weging van de schade. Dit alles brengt een aanzienlijke besparing in tijd en kosten met zicht mee.”