De omzet van de winkels in non-food was in oktober 2% hoger dan een jaar eerder. Het volume (de voor prijsveranderingen gecorrigeerde omzet) groeide met 1,3%.De winkels in recreatie-artikelen, de winkels in doe-het-zelfartikelen, keukens en vloeren, de kledingwinkels en de winkels in consumentenelektronica en witgoed realiseerden in oktober een omzetstijging. Bij de drogisterijen en de winkels in meubels en woninginrichting bleef de omzet nagenoeg gelijk. De omzet van de winkels in schoenen en lederwaren kromp in vergelijking met een jaar eerder.
De winkels in voedings- en genotmiddelen hebben in oktober 2,7% meer omgezet dan in oktober 2017. Het verkoopvolume groeide met 1,7%. De omzetstijging van de supermarkten (2,9%) was groter dan die van de speciaalzaken (1,3 %).De online omzet was in oktober ruim 14% hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder. Webwinkels hebben bijna 7% meer omgezet. Webwinkels hebben als hoofdactiviteit verkoop via internet. De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers) groeide met bijna 28%.