KPMG verkozen tot één van de beste D&A-adviseurs

KPMG is door het onafhankelijke internationale onderzoeksbureau Forrester uitgeroepen tot één van de meest vooraanstaande adviesbureaus op het gebied van Data&Analytics. KPMG krijgt van Forrester de hoogste waardering als het gaat om het adviesaanbod en de strategie die KPMG op dit gebied hanteert. Het onderzoeksbureau publiceert periodiek ranglijsten waarin zij organisaties beoordeelt op hun aanbod en de gehanteerde strategie, de ‘Forrester Wave’ publicaties. “KPMG is erin geslaagd om de perfecte balans te vinden tussen enerzijds de kennis van bedrijven en anderzijds technologische expertise. Dit heeft erin geresulteerd dat KPMG een indrukwekkend aanbod van diensten en producten op het gebied van D&A op de makt heeft gezet, producten en diensten die onder de naam ‘Lighthouse center of excellence’ (CoE) worden aangeboden”, zo schrijft Forrester in de eerste uitgave van Insights Service Providers van 2017. “Het productaanbod van KPMG vormt de gouden standaard in het huidige aanbod van dit soort dienstverleners. Klanten beschouwen het strategische advies, de deskundigheid en het vermogen om zich in hen te verplaatsen als de meest kenmerkende eigenschappen van KPMG.”

 

Belang betrouwbare analyses

Volgens Forrester beschikken de echte leiders in de sector over een gevarieerd aanbod van producten en een duidelijke strategie. “Zij zijn in staat uitgebreide dienstverlening te bieden op het gebied van D&A. Daarnaast helpen zij organisaties om de verkregen inzichten om te zetten in daadwerkelijke acties en bieden zij een indrukwekkend ecosysteem waarin de klant centraal staat en alle partners in de keten nauw samenwerken.” Forrester prijst daarnaast de inspanningen die KPMG heeft verricht om het belang van betrouwbare analyses hoog op de maatschappelijke agenda te krijgen. “KPMG is zich als geen ander bewust van het feit hoe belangrijk bedrijven een gevoel van vertrouwen vinden. De inspanningen van KPMG om een mogelijk gebrek aan vertrouwen op het gebied van data analyse bij bedrijven weg te nemen, omvatten onder meer nauwe samenwerking met de organisatie om duidelijke doelstellingen te formuleren, een concrete opdracht te formuleren en uiteindelijk concrete resultaten te boeken.”

 

Conceptuele benadering

Volgens Maurice op het Veld en Sander Klous, gezamenlijk verantwoordelijk voor Data&Analytics bij KPMG, vormt de conceptuele benadering van KPMG de belangrijkste sleutel tot het wegnemen van het gebrek aan vertrouwen bij veel organisaties. Klous: “Nu wij meer en meer vertrouwen op de inzichten die Data & Analytics ons kunnen bieden, moeten we ons realiseren dat veel bestuurders nog altijd de nodige vraagtekens zetten bij de betrouwbaarheid. Wij merken in de praktijk dat zij vinden dat zij de effectiviteit en het belang van Data&Analytics onvoldoende kunnen meten en de analyses die moeten bijdragen aan de besluitvorming niet echt vertrouwen. Om dat gebrek aan vertrouwen weg te nemen, heeft KPMG gekozen voor een benadering die bestaat uit vier belangrijke pijlers: kwaliteit, effectiviteit, integriteit en veerkracht.”

 

Naast de eigen deskundigheid die in huis is als het gaat om het toepassen van Data&Analytics bij controlewerkzaamheden, advieswerk en fiscale dienstverlening, maakt KPMG gebruik van een netwerk van vooraanstaande technologiebedrijven en academische instellingen. Op het Veld: “Deze samenwerkingsverbanden stellen ons in staat om het tempo van vernieuwing te verhogen en kwalitatief hoogstaande oplossingen op het gebied van Data&Analytics te bieden, oplossingen die gebruik maken van de cloud en wereldwijd schaalbaar zijn.”