De omzet van de winkels in non-food groeide in januari met ruim 2%. Het verkoopvolume (de voor prijsveranderingen gecorrigeerde omzet) was ook ruim 2% hoger dan een jaar eerder.De winkels in doe-het-zelfartikelen, keukens en vloeren en de drogisterijen en parfumerieën realiseerden deze maand de grootste omzetstijging. Ook de omzet van de winkels in meubels en huishoudartikelen en de winkels in recreatieartikelen groeide.De omzet van de winkels in kleding was gelijk aan een jaar eerder. De winkels in consumentenelektronica en de winkels in schoenen en lederwaren zijn 2018 gestart met omzetverlies.
De winkels in voedings- en genotmiddelen hebben in januari 1,5% meer omgezet dan in januari 2017. Het verkoopvolume kromp met bijna 1%. De omzetgroei is toe te schrijven aan de supermarkten. De omzet van de speciaalzaken kromp. Het verkoopvolume was zowel bij de supermarkten als de speciaalzaken lager dan een jaar eerder. De online omzet lag in januari 22,5% hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder. Webwinkels zetten ruim 19% meer om. Webwinkels hebben als hoofdactiviteit verkoop via internet. De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers) groeide met ruim 26%.