Zego werkt samen met Fixico om de afhandeling van autoreparaties te transformeren

Fixico, het digitale beheerplatform voor autoreparatie, heeft vandaag een samenwerking aangekondigd met commerciële motorverzekeringstechnologie Zego om de afhandeling van autoreparaties te optimaliseren en de klanten van Zego meer efficiëntie en transparantie te bieden. Door samen te werken met Fixico kan Zego klanten ondersteunen bij het vinden van de beste reparatieoplossing voor elk voertuig, terwijl het ook het beheer van alle reparaties centraliseert en hun status in realtime volgt.

Zego, opgericht in 2016 in Londen, is onlangs in Nederland aangekomen en biedt een reeks verzekeringsproducten waarmee wagenparkbeheerders tijd en geld kunnen besparen. Zego biedt eenvoudig beheer en risicobeheer om het rijgedrag te verbeteren, wat resulteert in lagere premies, terwijl het ook de kosten van het wagenpark verlaagt en de algehele verkeersveiligheid en de duurzaamheid van het wagenpark ten goede komt. Zego’s nieuwe gebruik van gedragsgegevens en telematica heeft hun expansie in Europa ondersteund en maakte hen de eerste in het VK gevestigde insurtech die de status van eenhoorn bereikte.

Voor de dagelijkse schadeafhandeling werkt Zego samen met Van Ameyde, een Europese marktleider in schadebeheer en IT-ontwikkeling voor verzekerings- en risicobeheermaatschappijen. De digitale oplossing van Fixico is volledig geïntegreerd met de software van Van Ameyde voor wagenparkbeheerders van Zego om het end-to-end schadeclaim- en reparatieproces naadloos te beheren. 

Fixico’s reparatiebeheerplatform en marktplaats van meer dan 2500 reparateurs in heel Europa ondersteunt bedrijven en chauffeurs bij het vinden van de beste reparatieoplossingen voor hun voertuigen. Het platform van Fixico is volledig aanpasbaar en eenvoudig te integreren met bestaande systemen en processen. Als zodanig zullen Zego’s klanten in staat zijn om moeiteloze reparatietoewijzing en -beheer te ervaren. Omdat Fixico alle reparaties in een centrale omgeving stroomlijnt, kunnen gebruikers bovendien uitgebreide inzichten krijgen in reparatie-KPI’s zoals prijzen, cyclustijden en herstelprestaties. 

De samenwerking tussen Fixico en Zego is begonnen in Nederland met plannen om binnenkort uit te rollen naar andere Europese landen. Fixico maakt al gebruik van haar netwerk van reparateurs om Zego te ondersteunen bij de installatie van de tracking devices in zowel Nederland als Frankrijk.

”Twee innovatieve bedrijven werken samen om de verzekeringssector te transformeren door gebruik te maken van high-end tech-oplossingen die klanten tijd en geld besparen. Fixico helpt ons de reparatiekant op een volledig digitale manier te beheren, biedt ons volledige controle over alle reparaties en stelt ons in staat te profiteren van een reparatienetwerk in heel Europa”, zegt Sander Kernkamp, ​​General Manager Nederland bij Zego. 

“Zego maakt verzekeringen gemakkelijk en we zijn verheugd dat we hen kunnen helpen om reparaties ook gemakkelijk te maken. Samen kunnen we een volledig digitale oplossing bieden die niet alleen een vlottere gebruikerservaring belooft, maar ook de beste reparatieoplossingen vindt op het gebied van kwaliteit, kosten, beschikbaarheid en afstand”, aldus Derk Roodhuyzen de Vries, CEO en medeoprichter van Fixico.