Verbond verbindt leden en partners via Serviceplatform Corona

Verzekeraars zetten alles op alles om klanten zo goed mogelijk te helpen in de coronacrisis. Tegelijkertijd krijgen financiële ondernemingen ook te maken met complexe uitdagingen als het gaat om de bedrijfscontinuïteit: NOW-regeling, riskmanagement, solvabiliteit, beleggingsbeleid, HR en ICT. Met het nieuwe Serviceplatform Corona biedt het Verbond van Verzekeraars zijn leden eenvoudig toegang tot een groot netwerk van specialisten om samen te werken aan oplossingen op korte en lange termijn.

“Wij werken sinds twee jaar hard aan een open platform waarin we actief kennisdelen met onze leden en relevante partijen om zo meerwaarde te creëren in de financiële sector. Het Serviceplatform Corona is hier een concreet resultaat van. Ik ben trots op dit initiatief waarin we organisaties in tijden van crisis doelgericht aan elkaar kunnen verbinden”, aldus Richard Weurding, algemeen directeur van het Verbond.

Deelnemers

Het nieuwe platform bestaat uit een netwerk van 13 vooraanstaande bedrijven. Naast de partners CED, Cognizant en Sprenkels & Verschuren, bieden ook de volgende organisaties waar het Verbond een intensieve samenwerking mee heeft hun expertise aan: Allen & Overy, Boston Consulting Group, Deloitte, Ekelmans & Meijer, EY, Houthoff, IG&H, Ipsos, KPMG en PwC.

Deelnemers ondersteunen verzekeraars met vragen als:

  • Weet u wat de NOW-regeling betekent voor uw financiering?
  • Heeft u inzicht in de impact van COVID-19 op contractuele verplichtingen?
  • Is herbalancering van uw beleggingsportefeuille noodzakelijk?

Het Verbond nodigt verzekeraars, die in contact willen komen met één van de deelnemers, uit om hun vraag via het Serviceplatform Corona in te dienen. Vervolgens worden vraag en aanbod zorgvuldig bij elkaar gebracht. Met deze bemiddeling verzekert het Verbond de leden van een goede match en eerstelijns serviceverlening. Na het eerste vrijblijvende contact bepalen leden zelf of een vervolgtraject of commerciële opdracht nodig is.

P