Univé wil met nieuwe tv-commercial mentaliteit van het merk laten voelen en onderscheidende klantbenadering overbrengen

Univé heeft gisteren (maandag 19 juli) een nieuwe tv-commercial gelanceerd. Met de reclamespot, die naast tv ook op diverse online platforms wordt vertoond, start de coöperatie een merkcampagne waarmee het ‘de mentaliteit van het merk’ wil laten zien en voelen. “Univé is meer dan een verzekeraar en bemiddelaar. Als ledenorganisatie mogen onze leden veel meer van ons verwachten dan een goed advies of een verzekeringspolis”, aldus Ron Bavelaar, voorzitter van de Raad van Bestuur van Coöperatie Univé” ‘Met haar unieke klantbenadering onderscheidt Univé zich van andere aanbieders en dat willen we overbrengen.’”

Hoewel Univé sinds 2009 prominent zichtbaar is rond de uitzendingen van Studio Sport en Sportjournaal, is het zeven jaar geleden dat het merk met een commercial op tv was. Waar de coöperatie destijds de zendtijd benutte om haar verzekeringsproducten onder de aandacht te brengen, kiest Univé met haar nieuwste commercial bewust voor nadruk op de waarden van het merk.

‘Meer dan een verzekeraar’

Hoewel bij het grote publiek goed bekend is dat Univé verzekeringen biedt en advies geeft, is die product gebaseerde perceptie volgens Ron Bavelaar te smal. “Univé is meer dan een verzekeraar en een bemiddelaar en dat willen we met de commercial laten voelen. We zijn een regionaal betrokken coöperatie die haar leden helpt om plezieriger en veiliger te kunnen wonen, te leven en te ondernemen. Dat doen we door risico’s niet alleen te verzekeren, maar ze ook te helpen voorkomen en beperken. Op een proactieve manier, zoals de lokale adviseur in de commercial goed laat zien, zorgen we er zo voor dat de kans op materiele schade, financiële gevolgen en bovenal emotioneel leed minimaal is. En dat geeft onze leden zekerheid,’ aldus de voorzitter, die benadrukt hoe de coöperatieve grondslag dit uitgangspunt mogelijk maakt. ‘De kracht van een ledenorganisatie is immers het collectief van de leden zelf. En daarom zijn ook al onze initiatieven gericht op hun belang.”

Commercial

Om in de commercial voelbaar te maken op welke manier Univé het verschil maakt heeft Univé – in samenwerking met Dept, regisseur Willem Gerritsen (Czar) en M2Media – gekozen voor een verhaal dat de mentaliteit van Univé laat zien. Met daarin unieke basiselementen van het merk die voelbaar worden. “Voorop staat de menselijke maat die Univé hanteert. Eerst de mens, dan de rest, legt Ria de Jong uit, manager Merk & Marketingcommunicatie uit. “Daarnaast wordt duidelijk dat we risico’s beheersbaar houden. Samen met onze leden, wat onze coöperatieve grondslag weerspiegelt. En ten slotte ons unieke bedieningsmodel, ofwel de nabijheid van onze lokale winkels en adviseurs, en de persoonlijke klantbenadering, die Univé ook digitaal kenmerkt.”

‘Zonder winstoogmerk, met oog voor elkaar’

Bavelaar en De Jong zijn erg tevreden met het resultaat dat de komende zes weken te zien is tijdens de reclameblokken. “Met onze terugkeer op televisie verwachten we de komende tijd een miljoenenpubliek te bereiken, bij wie we de aantrekkingskracht tot ons merk willen versterken”, aldus laatstgenoemde, die hiervoor vertrouwt op de sfeer van de commercial. “De commercial raakt de kijker op een herkenbare manier en geeft krachtig de lokale betrokkenheid en het proactief handelen dat Univé en haar medewerkers kenmerkt weer. En de claim die ten slotte in het eind van de commercial klinkt vat goed samen wat ons merk en onze leden te bieden heeft: ‘De zekerheid van Univé. Zonder winstoogmerk, mét oog voor elkaar.”

Bekijk de nieuwe commercial van Univé via deze link.