Uniek’ makelaarsnetwerk Brokerlink uitgegroeid naar Zurich based global broker met inmiddels 55 ‘eigen’ aandeelhouders

Gestart in 2004 als internationaal netwerk voor assurantiemakelaars voor de servicing van lokale bedrijfsmatige klanten in het buitenland, is Brokerslink in de loop der jaren  uitgeroeid tot een wereldwijd samenwerkingverband  van een kleine 100 onafhankelijke makelaarsbedrijven in ca. 95 landen met meer dan 10.000 medewerkers en een omzet van 20 miljard dollar (ruim 18,3 miljard euro). Bovendien heeft het netwerk eerder dit jaar in het Zwitserse Zurich een eigen global broker opgericht onder de naam Brokerslink AG, dat zich met momenteel zes medewerkers richt op het werven van nieuwe (multinationals)klanten en de verdere optimalisering van de ondersteuning  van de aangesloten leden.  José Manuel Dias da Fonseca, initiatiefnemer van het wereldwijde makelaarsnetwerk, fungeert als CEO.

Tijdens de gisteren en vandaag gehouden jaarlijkse Brokerslink Global Conference in Amsterdam kondigde hij de afronding aan van een omvangrijke kapitaalinjectie aan door de komst van 50 nieuwe aandeelhouders uit 40 landen, allen leden van het netwerk. Het enige Nederlandse lid van Brokerslink, makelaarsbedrijf Léons in Amsterdam, is één van de nieuwe aandeelhouders, waardoor het totaal op 55 is gekomen. “De voltooiing van dit investeringsproces heeft een uniek en krachtig samenwerkingsverband  tot stand gebracht. We hebben geherstructureerd, geïnvesteerd in technologie en middelen die een verdere groei moeten bespoedigen, ondersteund door een sterk management- en uitvoeringsteam. De creatie van een brede aandeelhoudersbasis maakt het mogelijk om ons te richten op de verdere expansie met new business en om onze sterke capaciteiten en mogelijkheden te laten zien aan zowel de mondiale verzekeringsmarkt als aan klanten.”

Versterking team, IT en marketingcommunicatie

Volgens Fonseca versterkt de forse kapitaalinvestering de financiële positie van Brokerslink, maakt  het een verdere versterking mogelijk van zowel het team, het IT-systeem, de ondersteuning van de leden als van de inspanningen op het gebied van marketing, PR en communicatie.

Hij spreekt van ‘een uniek model dat er nog niet eerder was is in de wereld’ en gelooft met Brokerslink de verzekeringsmarkt een goed alternatief te kunnen bieden voor het bestaande aanbod aan makelaarsdiensten. “Onze kracht zit in een wereldwijde bundeling van lokaal sterke, volstrekt onafhankelijke makelaarsbedrijven, die entrepreneurship en de klantgerichte dienstverlening hoog in het vaandel hebben staan. Dank zij de oprichting van een eigen makelaar kunnen we nu zowel via de leden als top down  ons klantenbestand en omzet verder uitbouwen”, aldus Fonseca, die mede hierdoor een goede toekomst ziet weggelegd voor Brokerslink.