Uitkomst poll: Helft lezers Risk & Business noemt initiatief Aon voor fysieke ontmoetingsplaats voor face-to-face-overleg over renewals een goed initiatief

Aon heeft het initiatief genomen voor een fysieke ontmoetingsplaats in eigen huis – elke dinsdag – voor verzekeraars en de sluiters van Aon om ‘in het belang van de klanten het proces van polisverlengingen te versnellen en de voortgang te waarborgen’. Dit in het licht van de verhardende markt. Naar verhouding een groot aantal van de Risk & Business hebben gereageerd op de stelling in de nieusbrief van vorige week. Ongeveer de helft van de respondenten vindt het een goed initiatief van Aon, omdat dit het renewalproces kan versnellen.

Daarnaast antwoordt ongeveer een kwart van de lezers de fysieke ontmoetingsplaats op zich een goed idee te vinden, maar had liever gezien dat dit een marktplaats zou zijn geworden voor de gehele markt, dus voor alle makelaars en verzekeraars. Verder spreekt 16,5% van een slimme PR- en marketingactie van Aon en is één van de negen van de reflectanten van mening dat voor het verlengen van bestaande verzekeringen face-to-face contact niet per se nodig is, omdat dit ook digitaal en/of telefonisch kan.