Turien & Co. verkozen tot beste grote serviceprovider schade

In het jaarlijks DFO-onderzoek is Turien & Co. als winnaar uit de bus gekomen in de categorie grote serviceprovider schade. Het in Alkmaar gevestigde bedrijf wist op alle onderzoeksgebieden een verbetering ten opzichte van 2019 te realiseren. Op het onderdeel ‘algemene tevredenheid’ werd maar liefst een 8,1 behaald. Turien & Co. is hiermee de enige grote serviceprovider die van haar tussenpersonen een rapportcijfer boven de 8 krijgt.

Teamprestatie

“Dit is echt een teamprestatie. Deze waardering is alleen mogelijk door de inzet van al onze medewerkers. De laatste jaren zetten we volop in op een gezond werkklimaat. Werkplezier is bij ons een bedrijfsdoelstelling en dit vertaalt zich nu in een dienstverlening die zo hoog gewaardeerd wordt. Fantastisch om dit in een groot onderzoek terug te zien” zegt Jan Hamburger, manager commercie.

Turien & Co. wordt regelmatig genoemd als een serviceprovider waarbij je terecht kunt voor het verzekeren van exclusieve auto’s en het verzekeren van bijzondere risico’s als: cyber-, beroeps-, bestuurdersaansprakelijkheid-, Wegas- en inkomensverzekeringen. Het productaanbod wordt dan ook vaak als groot pluspunt benoemd.

Ook het personeel krijgt een pluim van de respondenten, ze staan te boek als vakbekwaam en altijd bereid tot meedenken. Dit jaar scoorden ze op ‘generieke ondersteuning’ en op ‘product en prijs’ een 7,8. En overall zelfs een 8,1. “Dit doen we met een grote groep samenwerkende collega’s. Daarom is het geweldig dat we juist dit jaar, waar het als gevolg van het thuiswerken niet altijd even makkelijk was om hechte teams te vormen, deze prijs in de wacht slepen.”

Belangrijke aandachtsgebieden

Ook de categorieën; procesondersteuning, acquisitie van nieuwe klanten en behoud van klanten, zijn in twee jaar tijd met minstens een heel punt omhoog gegaan. “En dat is mooi om te zien” zegt Hamburger. “Twee jaar geleden was vooral procesondersteuning een belangrijk aandachtsgebied waar we nog niet zo goed op scoorden. Hier hebben we toen vol op ingezet door samen te gaan werken met ADN en Aplaza. Daarnaast hebben we toegevoegde waarde gecreëerd door de uitrol van ons Financial Lines Portaal en het nieuwe werkgeversportaal voor verzuim, dan is het natuurlijk fantastisch om te zien dat deze inspanningen gewaardeerd worden.

Persoonlijk contact vinden wij heel belangrijk, onze branche is een echte peoples business. Om die reden hebben wij ook een uitgebreid accountmanagement team dat nauwe banden met de adviseurs onderhoudt. Mooi om dan terug te lezen dat de ondersteuning door accountmanagement bijzonder gewaardeerd wordt.”

Blijven verbeteren

In de groep grote serviceproviders schade zegt twee derde van de aangesloten kantoren door te gaan met de samenwerking. Ook hier heeft Turien & Co. een opvallende uitschieter. 97% van de adviseurs  zegt ook volgend jaar de samenwerking te willen continueren. “Leuk dat we nu zo gewaardeerd worden, maar de markt ontwikkelt zich snel. Wij zullen moeten blijven verbeteren om aan de verwachtingen van onze assurantieadviseurs te kunnen blijven voldoen. En het liefst nog een beetje overtreffen. Maar voor nu gaan we hier eerst even van genieten.”