Schadehersteller Valet lanceert nieuw concept: Valet Intermediairs 

Schadehersteller heeft een nieuw concept gelanceerd onder de naam Valet Intermediair. In een toelichting schrijft het bedrijf: “Vrijwel alle verzekeraars hebben afspraken gemaakt met partijen voor de schadesturing bij autoschade. Vaak wordt het eigen risico veel lager of vervalt als de verzekerde de schade laat herstellen bij een select aantal aangesloten schadeherstellers. Maar vaak staan verzekerde voor een keuze: schade claimen of niet claimen?

Uit ervaring blijkt dat 50% van alle autoschades niet wordt geclaimd. Hier zijn twee oorzaken voor:  1. De verzekerde is WA of beperkt casco verzekerd: het schadeherstel wordt niet gedekt. 2. Het is te kostbaar om te claimen: de verzekering dekt de schade wel, maar de premie van de klant gaat omhoog. Voor de lange termijn is de klant dan duurder uit bij het claimen van schadeherstel versus de schade zelf oplossen.”

Het ontzorgen van tussenpersonen en haar klanten

De tussenpersoon geeft onder andere advies over het indienen van een claim. Zij ontzorgen de verzekerde en schetsen een beeld: wat zijn de mogelijkheden voor de klant? Deze relatie kan onder spanning komen wanneer er een schade is die niet geclaimd kan worden, of waarbij dit afgeraden wordt. De tussenpersoon kan dan niet ontzorgen, terwijl de verzekerde daar in eerste instantie wel voor aanklopte. “Voor deze situatie heeft Valet een oplossing in het leven geroepen: Valet Intermediairs. Het is in de regel een vervelende boodschap om aan te geven dat de klant niet verzekerd is voor de schade, de premie verhoogd wordt of de klant zelf een prijsopgave moet opvragen voor het schadeherstel. Waarbij aan dit laatste scenario vaak ook kosten verbonden zijn”.

Door Valet Intermediairs hoeft een tussenpersoon deze antwoorden niet meer te geven. “Valet Intermediairs is de service, ontwikkeld voor het ontzorgen van de tussenpersoon en het versterken van de relatie met klant. Bij schade kan een vrijblijvende prijsopgave opgevraagd worden die 1. een mooi alternatief biedt voor het schadeherstel en 2. wordt de positie van de tussenpersoon versterkt want er wordt geen ‘nee’ verkocht. Bij het herstellen van schade bij Valet, worden klanten volledig ontzorgd. De auto wordt opgehaald op een gewenst tijdstip, vervangend vervoer staat klaar op de stoep en binnen 3 werkdagen wordt de herstelde auto voor de deur afgeleverd, inclusief 4 jaar FOCWA garantie.”

Sparen voor gratis schadeherstel?
Bij Valet is de hele schadeafwikkeling zo simpel mogelijk en verloopt volledig digitaal. De tussenpersoon ontvangt een gepersonaliseerde link om te delen met de klant. Bij melding van de schade spaart de tussenpersoon omzet voor de schadelast welke Valet heeft uitgevoerd. Voor elke €100 (ex. BTW) schadelast, spaart de tussenpersoon 5% omzet bij Valet. Deze omzet kan de tussenpersoon inzetten om een (zelf te selecteren) klant een (gratis) schadeherstel aan te bieden.