Schadeafhandeling van DAK Verzekeringen nu via CED Connect

 

 DAK Intermediairscollectief, het collectief van en voor 1500 onafhankelijke en ondernemende adviseurs, maakt voor DAK Verzekeringen nu gebruik van het schadebehandelplatform CED Connect. Met de implementatie van het nieuwe platform wordt de schadeafhandeling voor de DAK Verzekeringen nu aanzienlijk sneller en efficiënter afgehandeld.

Schades worden door de adviseurs ingevoerd en vervolgens door DAK verwerkt. Met CED Connect wordt een groot deel van de schadeafhandeling geautomatiseerd: van de controle van de polis, het vaststellen van de aansprakelijkheid, de financiële afwikkeling, tot aan herstel en communicatie. Via DAK Verzekeringen kan de adviseur eenvoudig het gehele schadebehandelingsproces en de communicatie daarover volgen. Ron Smids (rechts( , Adjunct directeur van DAK: “Sneller, beter, efficiënter: samen met CED realiseren wij het verzekeren van de toekomst”. Marcel van der Meulen, directeur CED Assistance (links): “We zijn er trots op dat we mogen bijdragen aan de ambitie van DAK om er écht te zijn voor hun klanten. Anno 2018 willen mensen ook snel geholpen worden. Samen met DAK realiseren we dat.”

Het nieuwe schadesysteem biedt DAK en haar leden tevens veel voordelen op het gebied van efficiëntie en snelheid en zal leiden tot kostenbesparingen en een hogere klanttevredenheid. Via DAK Verzekeringen heeft de adviseur direct toegang tot CED Connect en kan heel eenvoudig de schade melden. Doordat het administratieve proces grotendeels is geautomatiseerd worden kleine en eenvoudige schades direct afgewikkeld. Zo kan de schade vaak al de volgende werkdag worden uitgekeerd.