R. Mees & Zoonen Assuradeuren B.V. informeert relaties over naamswijziging volmachtbedrijf in Victor

 

Zoals Risk & Business al op 19 juni jl. berichtte gaan de volmachtbedrijven binnen Marsh & McLennan wereldwijd opereren onder de naam Victor. De bedrijven, gevestigd in Canada, VS, Verenigd Koninkrijk, Italië en Nederland tellen gezamenlijk 782 medewerkers en zijn volgens Rogier Seinstra, directeur R. Mees & Zoonen Assuradeuren, bij elkaar goed voor een premieomzet van meer dan één miljard euro. “Daarmee zijn wij het grootste volmachtbedrijf in de wereld”, aldus Seinstra, volgens wie de naamverandering en rebranding in Nederland (30 medewerkers) – in Victor Insurance Nederland – in september zijn beslag zal krijgen. 

In de brief aan de relaties, die gisteren (5 juli jl.) is verstuurd en is ondertekend door Rogier Seinstra, schrijft R. Mees & Zoonen:Dinsdag 5 juni 2018 maakte The Schinnerer Group – het volmachtbedrijf van Marsh & McLennan Companies – bekend dat zij verder gaan onder de nieuwe merknaam Victor. Het komende jaar zullen ENCON (Canada), Bluefin Underwriting (UK), Victor O. Schinnerer & Company (VS), Mees & Zoonen (NL), Mees en Zoonen (IT) en de activiteiten van Schinnerer in Bermuda samen de nieuwe merknaam gaan voeren.  ICAT en Dovetail Insurance zijn tevens onderdeel van Victor Insurance.”

Doel

Het doel van het nieuwe merk is volgens R. Mees & Zoonen ‘het creëren van de verzekeringsonderneming van de toekomst’. “Het fundament van de nieuwe onderneming is gebouwd op vier pijlers: risicoanalyse, technologie, distributie en toegang tot kapitaal. Een wereldwijde samenwerking onder één merknaam geeft ons de mogelijkheid om de wereldleider op het gebied van verzekeringen en risicomanagement te worden en versterkt ons vermogen om brokers, klanten en verzekeraars van dienst te zijn. Door afstemming van onze activiteiten kunnen we gebruik maken van de meest innovatieve ideeën om overal gespecialiseerde verzekeringsproducten te kunnen leveren.”

Seinstra vervolgt: “Door de samenwerking krijgen wij meer mogelijkheden op de kapitaalmarkt en kunnen we profiteren van de specialisatie en kennis van elkaar. Daarnaast zijn er nog voordelen op het gebied van inkoop en het versterken van de zelfstandigheid van het volmachtbedrijf.” Het logo is zwart/oranje. ‘Zwart staat over het algemeen voor stabiliteit, kwaliteit en voorspoed, terwijl oranje innovatie en energie vertegenwoordigt. Dat is wie we zijn: een innovatief bedrijf dat is geworteld in een rijke geschiedenis; sinds 1720”, aldus het volmachtbedrijf, dat dezelfde producten blijft aanbieden die klanten reeds van Mees & Zoonen kennen. “Ons nieuwe wereldwijde merk stelt ons in staat om onze productlijnen uit te breiden en de beste ideeën uit alle onderdelen van onze organisatie te benutten.”

 Victor Insurance Nederland

In september 2018 zal R. Mees & Zoonen Assuradeuren B.V. de nieuwe merknaam Victor volledig implementeren en verder gaan op de Nederlandse markt als Victor Insurance Nederland. “Naast de naamswijziging wordt ook de website, briefpapier en e-mailadressen aangepast naar de stijl van ons nieuwe merk. Er zal geen verandering plaatsvinden in de service, producten en platforms waar onze klanten momenteel mee vertrouwd zijn. In de loop van de tijd zullen zij voorzien worden van een nieuw logo, maar het aanbod blijft van dezelfde kwaliteit.”

Via deze videopresentatie maakte R. Mees & Zoonen de naamwijziging in Victor bekend: https://www.youtube.com/embed/OtAZrnUlQIU