Volgens een rapport van het Insurance Information Institute (Triple-I) en Milliman zal de totale Amerikaanse schadeverzekeringssector dit jaar naar verwachting eindigen met een netto combined ratio van 102,2%, wat een geringe verandering betekent ten opzichte van de 102,4% van vorig jaar.Volgens het kwartaalrapport Insurance Economics and Underwriting Projections: A Forward View zijn de slechte verzekeringsprestaties van particuliere verzekeringen een sleutelfactor in de resultaten van beide jaren.
Michel Léonard, hoofdeconoom en datawetenschapper bij Triple-I, zegt dat de organisatie verwacht dat de vervangingskosten van P&C langzamer zullen stijgen dan de totale inflatie. “Stijgingen van vervangingskosten blijven vertragen en zijn nu teruggekeerd naar pre-COVID-trends nu de achterstanden in de toeleveringsketen en arbeidsverstoringen zijn geëindigd.”
Dale Porfilio, chief insurance officer bij Triple-I, vertelde dat zakelijke verzekeringen nog steeds een sterke algemene ervaring hebben. Hij suggereerde dat de totale schadeverzekeringssector de netto combined ratio’s elk jaar zou moeten verbeteren van 2023 tot 2025, waarbij de sector in 2025 terugkeert naar een kleine verzekeringswinst.
Jason B. Kurtz, directeur en adviserend actuaris bij Milliman, zegt dat de algemene zakelijke verzekeringen in 2022 verzekeringstechnische winsten boekten, in tegenstelling tot particuliere verzekeringen, die verzekeringstechnische schades kenden. De zakelijke autotekening was echter een businessline die het in 2022 niet goed deed. Autoverzekeraars Commerciële a boekten in 2022 een netto combined ratio van 105,4%,, de hoogste sinds 2019. ‘Arbeidsongevallen’ is het helderste punt van alle grote P&C-productlijnen, met een sterke verzekeringstechnische winstgevendheid die naar verwachting zal aanhouden tot 2025″,