NN neemt schade-afhandeling in eigen beheer

 

 

Nationale-Nederlanden neemt op 1 juli 2018 het afhandelingsproces van schades terug in eigen beheer. NN blijft IT-diensten afnemen bij haar huidige service provider Van Ameyde. Hiervoor heeft Nationale-Nederlanden een overeenkomst getekend met Van Ameyde.

 Na de overname van Delta Lloyd door NN Group heeft er een strategische heroriëntatie plaatsgevonden bij het gecombineerde schadebedrijf. De integratie heeft geleid tot een nieuwe visie ten aanzien van de schade-afhandeling. Leon van Riet, CEO NN Schade & Inkomen: ‘Met het opnieuw zelfstandig uitvoeren van de claimactiviteiten nemen we de keten grotendeels in eigen beheer. Voor de zakelijke klant doen we dit volledig en voor de particuliere klanten bekijken we dit de komende tijd. NN Schade versterkt op deze wijze haar organisatie, waarin een excellente klantbediening, duidelijke Pricing & Underwriting en digitale service centraal staan. Van Ameyde heeft sinds 2008 het proces van schade-afhandeling voor NN verder geoptimaliseerd en een succesvol IT platform gerealiseerd. Hier blijft Nationale-Nederlanden gebruik van maken. Vanuit Nationale-Nederlanden kijken we terug op een succesvolle samenwerking met Van Ameyde. Deze heeft geleid tot een hoge klanttevredenheid en efficiëntie in processen.’

Piet Middelkoop, CEO Van Ameyde Groep beaamt dit: ‘Ook wij kijken terug op een prettige en succesvolle samenwerking. Gezamenlijk hebben wij de afgelopen 10 jaar de schade-afhandeling op alle vlakken naar een hoger niveau kunnen tillen. Door gebruik te blijven maken van het Van Ameyde IT systeem, zal NN de dienstverlening van het te integreren bedrijf verder kunnen blijven verbeteren.’

Nationale-Nederlanden bezit nu 51% van de aandelen in de joint-venture met Van Ameyde, Van Ameyde Services. Door de aankoop van de rest van het aandelenkapitaal, krijgt NN 100% van de aandelen in handen. De definitieve overname is goedgekeurd door de ondernemingsraden en heeft voor de medewerkers geen directe consequenties.