NN licht in drie conference calls intermediair ondersteunende maatregelen voor bedrijven toe

Nationale-Nederlanden heeft gisteren in drie conference calls het intermediair bijgepraat  over de ondersteunende maatregelen die de verzekeraar onder het motto ‘Samen de Coronacrisis door’  heeft getroffen voor ‘Zakelijk Schade & Inkomen’ – provinciaal én volmacht – om intermediairs en hun zakelijke klanten te helpen in de komende moeilijke tijden.
In een toelichting schrijft NN: “Het coronavirus houdt de hele wereld in zijn greep. De ontwikkelingen rondom het coronavirus volgen elkaar in hoog tempo op. De maatregelen van de overheid raken ondernemers keihard. Ondanks dat er steunmaatregelen zijn aangekondigd om het leed te verzachten, worden ook u en uw klanten hierin niet ontzien. Maar u staat hier niet alleen voor. Samen met u willen we deze crisis door. “
Hieronder enkele maatregelen:
Uitstel van premiebetaling door coronacrisis: Klanten met  betalingsproblemen dor de coronacrisis krijgen 60 dagen extra tijd om de betaling te voldoen. De klant heeft dan een betalingstermijn van 90 dagen;
Gaat een horecabedrijf vanwege corona tijdelijk maaltijden bezorgen?: Veel horecabedrijven zijn gesloten als gevolg van het coronavirus en gaan restaurants  over tot bezorging? Het bezorgen van maaltijden is normaliter niet (mee)verzekerd, maar hiervoor wordt nu een uitzondering gemaakt;  .
Preventiemaatregelen en voorlopige dekkingen: Als er preventiemaatregelen nodig zijn, wordt normaliter pas dekking verleend als deze maatregelen zijn genomen. Kan de klant door het coronavirus bepaalde preventiemaatregelen niet nemen, dan mogen deze maatregelen in overleg met NN uitgesteld worden met maximaal drie maanden. Denk bijvoorbeeld aan een elektrakeuring die niet tijdig kan plaatsvinden of de installatie van inbraakwerende materialen;
Aangescherpt beleid voor risico-inspecties: In overleg met het intermediair stelt NN de risico-inspecties tijdelijk uit of worden de inspecties op afstand gedaan. “We doen ons best om wel al een voorlopige verzekeringsdekking te geven, eventueel met aanvullende eisen”, aldus NN.

NN vraagt begrip voor het feit dat medewerkers  waar mogelijk vanuit huis werken en minder goed bereikbaar zijn . “We streven er uiteraard naar om onze service aan u én uw klanten zo goed mogelijk te waarborgen.”  

Meer informatie op  adviseur.nn.nl/corona of ga direct naar de specifieke informatie over Zakelijk Schade of Inkomen