Nieuw Atrium-portaal Atradius biedt bedrijven snelle kredietwaardigheidscontroles 

 

Creditmanagement specialist Atradius heeft onder de naam Atrium een nieuw creditmanagement portaal gelanceerd, dat is ontwikkeld met behulp van Oracle-technologie. Het digitale platform stelt bedrijven wereldwijd in staat om hun kredietverzekeringspolissen te beheren en op een centrale plaats en in realtime kredietlimieten aan te vragen. Het nieuwe portaal biedt klanten van Atradius snelle en gemakkelijke toegang tot volledige kredietverzekeringstransacties wereldwijd in meer dan 45 landen.

Het portaal is volgens Atradius gebouwd met een flexibele architectuur, zodat nieuwe functionaliteit eenvoudig is toe te voegen. “Het biedt Atrium-portaal brokers en accountmanagementteams een snellere en efficiëntere manier om claimaanvragen voor verzekerde klanten van Atradius af te ronden. Zij kunnen informatie vinden en bekijken over de kredietwaardigheid van debiteuren, zoals hun ratings, bestaande dekking en claims, voorafgaand aan het aanvragen van een kredietlimiet. De klant kan direct een limiet aanvragen, waarbij de informatie al is opgenomen in de applicatie, zodat kredietlimietbeslissingen snel genomen kunnen worden.”

Jörg Müller, Group IT Director van Atradius: “Het Atrium-klantportaal is een belangrijke mijlpaal voor ons, nu we onze bedrijfsvoering moderniseren. Het portaal zorgt voor een enorme tijdbesparing en vermindert de kans op fouten. Zo wordt het creditmanagement sneller, eenvoudiger en transparanter. Oracle en de technologie van het bedrijf zijn een integraal middel dat ons helpt de klantervaring te verbeteren in een landschap dat nu gedomineerd wordt door digitale betrekkingen.”