Niels Nijhuis aangesteld als COO Overstappen.nl

Overstappen.nl, een onafhankelijke vergelijkingswebsite die consumenten de beste deal wil bieden op het gebied van zorgverzekeringen, autoverzekeringen, energiecontracten en triple play contracten, heeft Niels Nijhuis aangesteld als Chief Operating Officer (COO) in Nederland. Sinds november vorig jaar is hij binnen de onafhankelijke vergelijkingswebsite verantwoordelijk voor het verbeteren van de interne communicatie, het afstemmen van doelen en prioriteiten, het inzichtelijker maken van data en het optimaliseren van structuren en processen.

Niels Nijhuis (32) is afkomstig van Groupon, waar hij zeven jaar werkzaam is geweest als Revenue Manager, Head of Planning & Sales Operations en later als Sales Operations Analyst. Hier was hij verantwoordelijk voor het samenbrengen van verschillende belangen op een analytische en resultaatgerichte manier. Nijhuis zegt: “Met deze ervaring kan ik als COO bij Overstappen.nl de juiste omstandigheden creëren om naar ons gezamenlijke doel toe te werken: de grootste vergelijkingswebsite worden voor financiële diensten. Daarom zal ik proberen met een kritische, maar open houding, focus aan te brengen in de dagelijkse gang van zaken. Ik kijk ernaar uit om een werkomgeving te bouwen waarin iedereen op een leuke en efficiënte manier kan werken aan het verwezenlijken van dit doel.”

Frederik van der Veen, CEO van Overstappen.nl: “Wij zijn verheugd met de komst van Niels Nijhuis. Ik ken Niels uit mijn tijd bij Groupon, waar we hebben gezien waar elkaars sterkten liggen. Zo heeft Niels relevante ervaring met snelgroeiende bedrijven en veel oog voor organisatie en het professionaliseren van teams, ook op Europees niveau. Ook heeft hij een heel ander profiel dan ikzelf, waardoor we elkaar goed aanvullen. We verwachten de komende tijd flink door te groeien als bedrijf en door het team op deze manier te versterken, kunnen we de bijbehorende uitdagingen sneller overkomen.”