Nationale-Nederlanden trotse partner van Dutch Dance Quiz

Op zaterdag 17, 24 en 31 oktober vindt de Dutch Dance Quiz plaats. De Dutch Dance Quiz is de nationale quiz over Dutch Dance voor alle dance fans; een eregalerij met iconen uit 30 jaar Nederlandse dancegeschiedenis. Nationale-Nederlanden is trots om bij te dragen aan het samenbrengen van danceliefhebbers en een online ode te brengen aan de rijke Nederlandse dancecultuur.  

In het drieluik worden deelnemers getrakteerd op onverwachte vragen, unieke anekdotes en nooit eerder vertoonde beelden. Van de explosieve start in de jaren ’80 waarna niets meer hetzelfde was, de opkomst van de Roxy, de iT en Parkzicht, tot meezingen met 2 Unlimited, hakken op Thunderdome en het overweldigende succes van onze grote Nederlandse dj’s.

Deelnemers aan de quiz kunnen hun kennis testen en kans maken op een Dutch Dance prijzenpakket door mee te spelen via hun mobiele telefoon of tablet. Vanuit de green room speelt het dj panel met o.a. Dano, The Darkraver, Roog, Michel de Hey, Julian Jordan, Reinier Zonneveld, Boris Werner, Luuk van Dijk en danceliefhebster Geraldine Kemper live mee in de uitzending.   Remco Barbier, Head of Branding

NN Group: ‘Met onze partnerships willen wij iedereen de mogelijkheid bieden deel uit te maken van iets bijzonders. Juist daarom investeert Nationale-Nederlanden in culturele samenwerkingsprojecten met Nederlandse musea, kunstenaars en de muziekindustrie. De Nederlandse elektronische dance muziek heeft een geschiedenis van 30 jaar en kenmerkt zich door creativiteit, inclusiviteit, innovaties, ondernemerschap en durf. De dance muziek, de festivals en de clubs brengen mensen samen van alle leeftijden en achtergronden. Dutch dance is onmiskenbaar een belangrijk onderdeel van ons culturele erfgoed’.  

Nationale-Nederlanden vindt het belangrijk om kunst en cultuur voor mensen van alle leeftijden en achtergronden toegankelijker te maken. Sinds 2018 is NN de trotste partner van het NN North Sea Jazz Festival. Ook ondersteunt NN uiteenlopende tentoonstellingen in Nederland, stimuleert culturele initiatieven en draagt bij aan het behoud van cultureel erfgoed.  

First Day of Spring is de bedenker en initiator van de Dutch Dance Quiz. Zij hebben Mary Go Wild, de Nederlandse dance scene, Nationale-Nederlanden en andere partner Philips TV & Sound, bij elkaar gebracht voor een interactieve, multimediale quiz show.
‘Juist nu moeten merken en de muziekindustrie hun krachten bundelen, om muziekliefhebbers een unieke ervaring te bieden. Er was tijdens de opnames zoveel trots en passie bij iedereen die normaal gesproken actief is in de dance industrie, die positiviteit willen we laten zien, voelen en ervaren,’ aldus Peter Kan – Founder First Day of Spring.
  De Dutch Dance Quiz wordt gespeeld op zaterdag 17, 24 en 31 oktober, begint om 21.00 uur en duurt ongeveer 60 minuten. Alle informatie over meespelen staat op www.dutchdancequiz.nl