Naamswijziging Allsecur in Allianz Direct definitief en wordt één Europees verzekeringslabel


Sinds de start in 2008 is Allsecur al onderdeel van Allianz en vanaf  deze week neemt de online verzekeraar definitief de naam van het moederbedrijf aan. “Door de toevoeging ‘Direct’ wordt duidelijk dat mobiel en digitaal voorop staan. Klanten kunnen online op een snelle, toegankelijke en persoonlijke manier een verzekering afsluiten. Allianz Direct blijft een aparte activiteit binnen de Allianz Group, zodat het innovatieve en vernieuwende karakter behouden blijft.”, aldus de verzekeraar. Onder Allianz Direct worden de vier online merken van Allianz in Nederland (Allsecur), Duitsland (Allsecur), Italië (Genialloyd) en Spanje (Fénix Directo) samengevoegd tot één Europees verzekeringslabel.

Bart Schlatmann, CEO Allianz Direct, licht toe: “Door samen te werken op Europese schaal creëren we nog meer slagkracht om innovaties sneller beschikbaar te stellen. Wij willen de meest efficiënte verzekeraar worden en ons laten leiden door de behoeftes van onze klanten.” Ron Adams, Marketing & Sales Manager bij Allianz Direct, vult aan: “Onze naam en huisstijl veranderen, maar we nemen alle goede eigenschappen met ons mee en blijven een goede service tegen een scherpe premie bieden. Zo kunnen we klanten nog beter van dienst zijn met meer snelheid en gemak.”

 Afsheid van gebroeders Coronel  

Allianz Direct neemt afscheid van Tim en Tom Coronel. De twee broers waren jarenlang het boegbeeld van het merk. Omdat Allianz Direct zich breder wil profileren dan alleen autoverzekeringen en een internationaal karakter krijgt, is besloten om na zeven jaar de samenwerking met de autocoureurs te beëindigen.

Tim en Tom zijn nog tot en met december in de reclamecampagnes van Allianz Direct te zien om deze naamswijziging onder de aandacht te brengen bij consumenten. Ron Adams, Marketing & Sales Manager bij Allianz Direct: “We zijn Tim en Tom enorm dankbaar voor hun tomeloze inzet en energie de afgelopen jaren. Mede dankzij hen is het merk Allsecur uitgegroeid tot een begrip in Nederland. De twee iconen waren een belangrijk ingrediënt voor impactvolle campagnes, met als kers op de taart het winnen van een Loden Leeuw en een Effie.”