Meijers gaat zich nog meer richten op zakelijke markt

We gaan ons nog meer toeleggen op onze sweet spot: middelgrote en grote ondernemingen die behoefte hebben aan persoonlijk advies op maat, professionaliteit en kennis van het verzekeringsvak. Dat is geen revolutie, maar evolutie. Steeds een beetje beter en slimmer voor onze klanten en voor onze partners.” Die woorden sprak  Daniel de Swaan, CEO van Meijers, afgelopen dinsdag tijdens de traditionele Tekenborrel van de assurantiemakelaar in het VNAB kennis- en Ontmoetingscentrum in Rotterdam.

“Wat is onze stip aan de horizon? We zijn midden in de woeste zee van de verlengingen door een strategie proces gegaan en samen met ons management team besloten om nog duidelijker focus aan te brengen idn klantgroep en proposities”, aldus De Swaan, die sinds begin dit jaar formeel de leiding heeft bij Meijers.  “Het is, gezien de marktomstandigheden best een bijzonder jaar om te beginnen,  om het zacht uit te drukken. We hebben wat veranderingen in ons directieteam aangebracht. Een team met vertrouwde en met nieuwe gezichten, zeer getalenteerd waar ik heel trots op ben. Met Ton Stalenhoef verantwoordelijk voor brokerage, Pieter van der Loo – voor de commercie, Marielle Hoogland voor  HR en Cindy Weisscher als nieuwe COO.”

Hoewel de  branche wordt geconfronteerd met vele technologische ontwikkelingen, zei hij de afgelopen maanden en weken opnieuw gemerkt te hebben ‘dat onze business first & foremost een people’s business is’. “Het gaat om het samenspel tussen klanten, makelaars en verzekeraars, goede relaties tussen de directies van verzekeraars en makelaars, maar vooral tussen de sluiters en de acceptanten. Het gaat om mensen, intermenselijke relaties, de wil om samen iets te bereiken. En daar is ondernemerschap voor nodig”, zei de Swaan, die aan het eind van zijn korte welkomstwoord een toost uitbracht ‘op de gezondheid van de zakelijke verzekeringsmarkt, dat is ons bestaansrecht en een cruciale grondstof voor economische activiteit. Maar vooral een toost op jullie gezondheid, onze partners’.

Aansluitend stond director  Brokerage Ton Stalenhoef kort stil bij ‘de mooiste tijd van het jaar’, zoals hij de renewal-periode bestempelde,  en gaf aan dat Meijers inmiddels 96% van alle posten rond heeft kunnen brengen. Hij deed met het oog hierop een appel op de coassurantiemarkt  om in het ‘huidige landschap van schaalvergroting en standaardisering ook de moeilijke risico’s te blijven verzekeren. “Dat zijn we aan onze stand verplicht.”

Het officiële programma werd afgesloten met een presentatie van Robert van Overdijk, directeur Circuit Zandvoort, over de komst en organisatie van het Formule 1-spektakel naar Nederland in mei 2020, waarvoor in totaal zo’n 315.000 tickets zijn verkocht. Hij gaf een fraai inzicht in de voortgang van de verbouwing van het circuit en liet de aanwezigen via een camera een rondje meerijden in de auto van Max Verstappen. Ook gaf hij een kijkje in de ambitieuze plannen van het circuit, dat veel meer is dan het ene Formule 1-event maar gedurende het gehele jaar activiteiten zal ontplooien, met alle financiële voordelen van dien voor Zandvoort, de regio en Nederland. Zo vertelde hij dat de verwachte economische opbrengst van het evenement hoger zal zijn dan welk ander sportevenement dan ook: ruim 80 miljoen euro, het dubbele van de kosten.

De 2019-editie van Meijers’ tekenborrel werd bijgewoond door ongeveer 250 relaties, die tot ruim na de geplande sluitingstijd aanwezig waren, genoten van de drankjes en hapjes en van de muzikale omlijsting van Shazem.