Makelaar Klap verhuist in december naar nieuw kantoorpand in Amsterdam-Sloterdijk

Klap, één van de oudste assurantiemakelaars in Amsterdam, gaat verhuizen. In december verruilt zij haar huidige karakteristieke bedrijfspand aan de De Ruijterkade (nabij het IJ) voor een ultramodern kantoorpand in één van de Bright-panden aan de La Guardiaweg 68 in Amsterdam-Sloterdijk, vlakbij het treinstation en de uitvalswegen naar A-5 en A-10. In het volledig gemoderniseerde kantorencomplex, waar ooit de UWV was gehuisvest, gaat de 50 medewerkers tellende assurantiemakelaar 1.000 m2 huren op de achtste verdieping met aan alle kantoren een fraai uitzicht op zowel de stad en als de rest van de Amsterdamse (haven)regio.

In een toelichting op de verhuizing zegt algemeen directeur Jorg Roodbeen: “We zitten nu in een prachtig pand aan het IJ, maar dat heeft ook zo zijn beperkingen. Bijvoorbeeld wat de temperatuur betreft, vooral ’s zomers, maar bovenal is het vooral lastig in te richten naar het moderne kantoor dat we willen zijn. Ik zeg wel eens gekscheren dat we van onze medewerkers vragen om ultramodern te werken, maar tegelijkertijd brengen we hen elke dag onder in een museum. Het nieuwe kantoor in Sloterdijk komt qua faciliteiten volledig tegemoet aan de eisen die de huidige tijd aan een modern bedrijf stelt. Bovendien zijn we mede door de recent doorgevoerde veranderingen in organisatie, strategie en activiteiten met z’n allen eigenlijk ook wel toe aan een nieuwe, frisse omgeving.”

 

Na de recente herijking van strategie en marktbenadering groeit Klap de laatste tijd weer flink. “Dat doen we over de gehele breedte, dus ook in ons conventionele zakelijke marktsegment, maar qua volume vooral in onze online business voor particulier en b2b-markt”, zegt Roodbeen, die daaraan toevoegt dat Klap voor de verdere expansie van zijn activiteiten voor het eerst in haar 160-jarig bestaan speciaal een sales manager heeft aangesteld in de persoon van Bram Grundmeijer- (ex-Reaal Verzekeringen en Delta Lloyd). “We hebben voor de verdere uitbouw van onze activiteiten een aantal speerpuntsegmenten benoemd, waarin we de beste willen worden, waaronder evenementen, recreatie en online.”