Lloyd’s zet deur open voor InsurTech-talenten in zoektocht naar nieuwe innovatieve klantoplossingen

 

Lloyd’s Lab, het instituut dat als accelerator fungeert voor de innovatie in de wereldwijde verzekeringsmarkt, heeft een zoektocht aangekondigd naar talentvolle InsurTech-specialisten om de Lloyd’s-markt te ondersteunen bij de ontwikkeling van nieuwe oplossingen om zo tegemoet te kunnen aan de snel veranderende wensen en behoeften van de markt. Geïnteresseerde start-ups, ondernemers en bedrijven kunnen zich hiervoor tot 22 juli a.s. aanmelden via www.lloydslab.com.

Met het oog hierop heeft Lloyd’s voor het eerst in haar 330-jarig bestaan haar deuren open gezet voor de wereldwijde high tech start-ups en andere bedrijven door hen een nog niet eerder vertoonde toegang te bieden tot de grootste (her)verzekeringsmarkt ter wereld. De zoektocht van Lloyd’s Lab naar InsurTech-talent, die onder leiding staat van Lloyd’s corporate innovatiespecialist L. Marks, richt zich vooral op ondernemers, start-ups en gevestigde bedrijven op het gebied van insurTech. Zij moeten de Lloyd’s markt helpen bij het ontwikkelen van innovatieve oplossingen voor enkele grote uitdagingen waar de markt voor staat.

Over tien weken krijgt de geselecteerde bedrijven de kans om samen met de experts uit de Lloyd’s markt vorm te gaan geven aan grote nieuwe innovaties. In het Lloyd’s-gebouw in Londen wordt een speciale state-of-the-art-locatie gecreëerd waar gewerkt kan worden aan nieuwe producten, diensten, platforms en processen die de transformatie vorm moet geven van Lloyd’s in de huidige in toenemende mate technologie gedreven markt.

Het Lloyd’s Lab zal zich hoofdzakelijk toeleggen op de vier hoofdthema’s die zijn vastgesteld door de Lloyd’s markt in samenwerking met de Boston Consulting Group. Dat zijn:

  • Verhogen van de klanttevredenheid;
  • Bouwen van een relatiegedreven cultuur voor het nieuwe digitale tijdperk;
  • Bevorderen dat datagedreven underwriting
  • Creëren van ‘slimme’verzekeringsproducten.

Lloyd’s CEO Inga Beale licht toe: “Lloyd’s Lab levert een bijdrage aan een meer duurzame en competitieve verzekeringsmarkt door een dynamische werkomgeving te creëren waarin start-ups door op een andere manier naar zaken te kijken met frisse ideeën kunnen komen. We gaan de uitdaging aan door continu kritisch naar onze manier van werken te kijken en zoeken ondernemers die ons kunnen helpen om de technologische mogelijkheden nog beter te benutten. Om zo onze klanten in de huidige hyperconnected wereld nog beter te kunnen bedienen.”