Lloyd’s start campagne om het melden van onacceptabel gedrag op de werkvloer te vergemakkelijken

Afgelopen dinsdag (19 november 2019) is Lloyd’s een campagne gestart die het professionals werkzaam binnen de Lloyd’s-markt makkelijk moet maken om onacceptabel gedrag op de werkvloer (anoniem) te kunnen melden, zoals bijvoorbeeld gevallen van drankmisbruik, seksuele initimidatie en pesten. De campagne ‘Speak up against unacceptable behaviour’  omvat onder meer  advertenties, banners, posters, openbare richtlijnen, een speciale website (Lloyds.com/speakup) en een 24/7 toegankelijke meld- en advieslijn (0333 212 3510) en vloeit voort uit de verontrustende uitkomsten van  het recente Lloyd’s Annual Cultural Survey. (zie http://riskbusiness.kinsta.cloud/nieuws/insurance/bijna-500-gevallen-van-seksuele-intimidatie-bij-lloyds-onderzoek-toont-meerdere-verontrustende-zaken-aan/).

Hieruit kwamen een groot aantal misstanden naar voren, waaronder bijna 500 gevallen van seksuele intimidatie, ruim 1.500 gevallen van overdadig alcoholgebruik en ruim 1.000 meldingen waarbij leidinggevenden en andere personen binnen hun organisatie een oogje dichtdoen voor dit soort en andere misstanden en voelen  honderden zich bij meldingen van misstanden niet serieus genomen. Een belangrijk kritiekpunt uit het onderzoek onder 6.000 medewerkers in de Lloyd’s-Markt was dat maar liefst 38% van de respondenten niet wist waar men  terecht kan met hun melding en 45% zich niet prettig voelt om een voorbeeld van onacceptabel gedrag van collega’s, superieuren of andere marktspelers te melden. Met de nieuwe ‘gedragscampagne’ moet daar nu verandering in komen.

In een toelichting zegt Lloyd’s CEO John Neal: “Bij Lloyd’s verwachten we dat alle marktspelers  zich integer, respectvol gedragen en zich in alles vrij kunnen uitspreken. Ik hoop dat de campagne zal bevorderen dat meer mensen dat gaan doen. Elke melder wordt gehoord en gesteund  en wij zullen actie ondernemen. Omdat intimidatie, in welke vorm en op welke manier dan ook, nooit acceptabel is. Iedereen speelt daarin een belangrijke rol.” Voor meer info over het onderzoek alsmede de speciale infographic over dit onderzoek: https://www.lloyds.com/news-and-risk-insight/press-releases/2019/09/lloyds-announces-signature-actions-to-drive-cultural-change