Lloyds presenteert plannen om markt te moderniseren en te transformeren en om de kosten drastisch te verlagen

  Lloyd’s heeft bij monde van CEO John Neal deze week haar nieuwe strategie gepresenteerd met een zestal initiatieven om de markt en haar werkwijze te moderniseren en te transformeren en om de kosten drastisch omlaag te brengen.

De voorstellen beogen de kwaliteit van de risicobescherming voor klanten te verhogen, de toegang tot de markt te vergemakkelijken en tegelijkertijd de kosten van de huidige werkwijze   te verlagen. Het huidige kostenpercentage schommelt volgens Neal al sinds 1990 rond de 40% en dat wil Lloyd’s nu binnen twee jaar verlagen  naar 30% en binnen vijf jaar naar 20%.  

De voorstellen omvatten onder meer:
een (elektronisch) platform voor complexe risico’s dat het zakendoen vergemakkelijkt en marktpartijen in staat stelt de moeilijk verzekerbare risico’s op een efficiënte digitale manier te plaatsen ;

Lloyd’s Risk Exchange, een eveneens elektronisch platform waarbinnen de minder complexe risico’s binnen enkele minuten kunnen worden geplaatst en geaccepteerd tegen een fractie van de huidige kosten;

Flexibel kapitaal om verschillende verzekeringsrisico’s makkelijker en effectiever geplaatst te krijgen op het Lloyd’s platform;

Een ‘Syndicate-in-a-box’  voor innovators om nieuwe producten en business op een meer gestroomlijnde manier op de markt te kunnen brengen;

Een ‘next generation’ claimsservice die een snellere schadeafwikkeling mogelijk maakt waardoor de  klanttevredenheid wordt verbeterd en daarmee het vertrouwen in de markt doet toenemen;

Een ecosysteem van diensten dat alle marktpartijen helpt nieuwe zaken te ontwikkelen en voor klanten een voortreffelijke service te bieden   

Hieronder het volledige persbericht van Lloyd’s. :https://www.lloyds.com/news-and-risk-insight/press-releases/2019/05/lloyds-reveals-bold-new-strategy-for-its-future