Lloyd’s presenteert met ‘Future at Lloyd’s Blueprint One’plannen om ‘meest geavanceerde verzekeringsmarkt in de wereld te worden’

Gisteren (30 september) heeft Lloyd’s met haar ‘Future at Lloyd’s Blueprint One’ haar toekomststrategie gepubliceerd waarin zij haar plannen ontvouwt hoe het verzekeringsinstituut wil uitgroeien tot ‘het meest geavanceerde en vooruitstrevende verzekeringsmarkt in de wereld’. De Blueprint omvat details over de initiatieven die  in 2020 ontwikkeld gaan worden voor zowel klanten als marktparticipanten.

De uitgave van de ‘Blueprint One’ volgt  op de eerder,op 1 mei van dit jaar verschenen prospectus ‘Future at Lloyd’s’ en markeert de eerste van een serie updates die minimaal één keer jaar zullen worden gepubliceerd. De eerste ‘Blueprint’ omvat zes ideeën over betere manieren van werken, die worden gerealiseerd door een verhoogde  focus op digitalisering, data en technology met als doel meer voordelen te bieden aan klanten.

Gefaseerd

De plannen zullen gefaseerd worden doorgevoerd. Fase 1 wordt in de loop van 2020 ingevoerd en bevat enkele  early quick wins, waaronder de lancering van een elektronsiche uitwisseling van risico’s die op termijn meer dan 40 % van de risico’s zal omvatten. In aanvulling hierop zal Lloyd’s met een pilot komen met een oplossing waardoor schadeclaims sneller kunnen worden afgewikkeld en de introductie voor Lloyd’s coverholders kunnen worden vereenvoudigd.

Lloyd’s kondigde gisteren daarnaast aan dat Munich Re de eerste nieuwe ‘Syndicate-in-a-Box’ lanceert door haar Lloyd’s-bedrijf Munich Re Syndicate Limited. De Munich Re Innovation Syndicate zal vanaf 1 januari 2020 digitaal risico’s gaan accepteren zonder fysieke aanwezigheid op Lloyd’s.  Het gaat om een serie innovatieve businesslines zoals renewable energy en parametrische verzekeringen voor weerrisico’s.

John Neal, Lloyd’s CEO, verklaart: “De uitgebreide feedback die we hebben ontvangen bij de totstandkoming van deze blueprint heeft bevestigd dat Loyd’s bij uitstek de plaats is  in de wereld voor verzekeringen en herverzekeringen. De plannen die gisteren zijn ontvouwd creeërt door de gefaseerde aanpak meer zekerheid voor succes.  De steun die we heben ontvangen bij de opzet van de ‘Blueprint One’was van essentieel belang en onderstreept de hernieuwde betrokkenheid avan alle marktpartijen om ons gezamenlijk doel te realiseren: de ontwikkeling van Lloyd’s als meest geavanceerde en vooruistrevende verzekeringsmarkt in de wereld.”