Lloyd’s boekte vorig jaar op vrijwel alle fronten betere resultaten

Meer netto inkomsten, een hogere winst voor belastingen , een toegenomen bruto premieomzet en een verbetering van het combinedratio. Lloyd’s laat op vrijwel alle fronten betere resultaten zien in 2019. De twee enige negatieve ontwikkelingen was de lichte afname van de solvency ratio van 249% naar 238% en de toename van de schadelast: de bruto schadevergoedingen stegen van £ 19,7 miljard in 2018 naar £ 23,0 miljard in het afgelopen jaar, zo blijkt uit de vorige week gepresenteerde jaarcijfers van Lloyd’s.

De netto inkomsten stegen in 2019 met 8,5% van £ 28,2 miljard naar £ 30,6 miljard. De bruto premieomzet daarentegen groeide licht: met slechts 1,1% tot £ 35,9 miljard  (was £ 35,5 miljard). De combined ratio verbeterde van 104,5% naar 102,1%. Lloyd’s sloot 2019 af met een netto winst van  £ 2,5 miljard terwijl in 2018 nog een verlies werd geboekt van £ 1 miljard.

John Neal, CEO van Lloyd’s, zegt in een toelichting op de cijfers: “”Hoewel we verheugd zijn over de terugkeer naar winstgevendheid en de vooruitgang van de in gang gezette activiteiten, ligt onze primaire focus in de huidige Covid 19-tijd nu op het ondersteunen van onze klanten en zakelijke partners in hun moeilijke tijden. Ik heb er alle vertrouwen in dat Lloyd’s de uitdagingen die voor ons liggen het hoofd kan bieden en daarmee het ongeëvenaarde vermogen van de markt kan aantonen om mensen, bedrijven en landen over de gehele wereld te ondersteunen als reactie op de verstrekkende gevolgen van COVID-19.”  

Hij vervolgt: “Omdat we ons in deze periode richten op het ondersteunen van onze zakelijke partners en klanten, is het ook nog nooit zo belangrijk geweest om de voortgang te versnellen van onze ambitie om de meest geavanceerde verzekeringsmarktplaats door de toekomst te creëren te versnellen. We hebben onze focus voor 2020 verder aangescherpt, waarbij we prioriteit geven aan initiatieven die ervoor zorgen dat ongeveer 80% van de verzekeringsbusiness op Lloyd’s digitaal wordt ondersteund, samen met snelle verbeteringen in de verwerking van claims en het bouwen van een fundamentele data- en technologie-infrastructuur om het toekomstige ecosysteem van Lloyd te ondersteunen. ”