KTO Zakelijk weer van start

Het Klanttevredenheidsonderzoek Zakelijk (KTO Zakelijk) geeft ons waardevolle inzichten in de klantbeleving, hoe klanten ons waarderen en waar wij staan als organisatie ten opzichte van onze concurrenten in de markt .” Mario Hoppenbrouwer, Adviseur Klantgeluk bij Sazas, is dan ook benieuwd hoe verzekeraars in 2019 scoren. Het onderzoek gaat binnenkort weer van start en het Verbond nodigt alle leden uit deel te nemen. Inschrijven kan tot en met 28 juni.

Het KTO Zakelijk geeft Sazas richting aan de onderdelen waarop de organisatie zich nog kan verbeteren. Zo geeft de dalende score van claimafwikkeling, die sectorbreed zichtbaar is, Hoppenbrouwer aanleiding om dit jaar nog een customer journey traject te starten.

Nieuwe onderzoeksopzet

Het KTO wordt sinds 2012 uitgevoerd door onderzoeksbureau SAMR Marktvinders en is nu, in 2019, volledig herzien. Hierdoor sluit het beter aan bij de huidige standaarden van klantonderzoek.

Hoppenbrouwer vindt de nieuwe opzet een goede ontwikkeling. “In 2019 wordt meer aansluiting gezocht met de standaarden die al veel gebruikt worden in de markt. Hierdoor krijgen wij als organisatie nog beter inzicht in de eigen performance ten opzichte van de concurrentie. Met name de eerste vraag in het onderzoek over de aanbeveling (Net Promotor Score, NPS) en toelichting hierop is belangrijk, omdat zo de belangrijkste driver van klanten zichtbaar wordt.”

Voor elke deelnemende verzekeraar worden 200 zakelijke klanten bevraagd. In het onderzoek komt onder andere de NPS aan bod, worden oordelen gevraagd op service, product en prijs en worden scores gevraagd voor de belangrijkste dienstverleningsprocessen en klantcontacten.

Deelname

Belangstellenden voor deelname aan het Klanttevredenheidsonderzoek Zakelijk 2019 kunnen zich tot uiterlijk vrijdag 28 juni aanmelden bij Esther Vlieger via e.vlieger@verzekeraars.nl onder vermelding van met welk(e) label(s) (merken) men l wilt deelnemen en voor welke sector aan: Leven (Pensioenen), Schade en/of Inkomen.

Meer informatie over de opzet, planning en kosten is te vinden op de productpagina van het Klanttevredenheidsonderzoek Zakelijk.