“En dan is het zover, de eerste Digitale Europese verzekeraar is een feit! Trots om hiervan als member van de Supervisory Board van lemonade deel uit te mogen maken”, schrijft Kelly Maynard, sinds februari werkzaam als Global Connect Manager Financial Services bij Anthos in Amsterdam.
Vandaag maakte de Amerikaanse insurtech verzekeraar, die woonverzekeringen en aansprakelijkheidsverzekeringen rechtstreeks aanbiedt op basis van kunstmatige intelligentie en robottechnologie, bekend dat het start met de verkoop van verzekeringen in Europa: in Duitsland krijgt de primeur. Samen met (her)verzekeringspartner AXA Deutschland introduceert zij ‘Policy 2.0’, maar eigen zeggen de simpelste, kortste en coolste verzekeringspolis in de wereld. Nederland en andere Europese landen volgen binnenkort
Vorig jaar maakte de Amerikaanse insurtech verzekeraar Lemonade bekend haar activiteiten te willen uitbreiden naar Europa. Daarbij lijkt de verzekeraar, te kiezen voor Amsterdam als eerste vestiging op het Europese vasteland. Op de eigenwebsite maakt zij melding van drie vacatures die worden gezocht in Nederland: een Office Manager, een EU Claims Experience Manager en een Senior Product Designer. Momenteel staat alleen de functie van Customer Experience Specialist open