Hiscox lanceert een nieuwe, kosteloze service die zich richt op het makkelijker en sneller accepteren van private insurance klanten die bijzonder bezit: zoals huis, kunst, of een bijzondere verzameling, willen verzekeren. “Met deze dienst, genaamd ‘Jaemes’, kunnen adviseurs zich concentreren op hun kerntaak: adviseren”, aldus de verzekeraar.
Jeroen Opstelten, manager Art & Private Client bij Hiscox: “MMet de komst van Jaemes helpen we adviseurs om hun administratieve last te verlichten en meerwaarde aan hun klanten te bieden. Zonder dat dit hen extra tijd of geld kost. Een persoonlijke dienst gericht op het gemakkelijk en snel accepteren van klanten die waardevolle bezittingen willen laten verzekeren. Jaemes zorgt dat klanten voldoen aan alle voorwaarden die nodig zijn om goed verzekerd te zijn: het regelen van de juiste beveiliging zoals sloten en camera’s en het taxeren van bezit. Via de voorkeursleveranciers van de klant, of die van Hiscox.”
Acceptatieproces van klanten versneld
De nieuwe service baseert zich in het gros van de gevallen op de risk survey van Hiscox, waarbij een risk surveyor de woonsituatie van een klant inventariseert. Op basis daarvan volgt een rapport met bevindingen, waarin aanbevelingen staan over de beveiliging en taxatie van waardevolle eigendommen. Opstelten: “Dergelijke zaken moeten adviseurs op voorhand regelen om een verzekering voor hun klanten af te kunnen sluiten. Jaemes schakelt de juiste experts en leveranciers in, waardoor deze klanten snel, en met minder gedoe, voldoen aan alle geldende voorwaarden.”
Adviseurs winnen tijd
Jaemes regelt dus het uitzoek- en regelwerk rondom de selectie en het inschakelen van leveranciers. Hij schakelt met de juiste leveranciers, waardoor er voor adviseurs meer tijd overblijft om hun klanten te bedienen. Opstelten: “Jaemes zorgt voor een soepel verloop van het acceptatieproces van het bezit van vermogende particulieren. Eigenlijk werkt hij net als een butler: discreet en altijd van dienst.”