Helvetia Oostenrijk kiest voor FRISS om dienstverlening aan betrouwbare klanten te verbeteren

Helvetia Oostenrijk, sinds 1858 leverancier van verzekeringsproducten aan 530.000 particuliere klanten en het MKB, heeft gekozen voor FRISS Fraude Detectie bij Claims om zijn digitale schadeafhandeling te stroomlijnen en de dienstverlening aan klanten nog verder te verbeteren.    

Een van de sterke punten van Helvetia is dat de maatschappij individuele service levert die naar wens kan worden aangepast. Met de op AI-gebaseerde oplossing van FRISS voor de detectie van frauduleuze schadeclaims is Helvetia in staat de screening van claims volledig te automatiseren en standaardiseren. Op deze manier worden verdachte claims automatisch gemarkeerd voor verder onderzoek en gaan betrouwbare claims een traject voor versnelde uitbetaling in, zodat Helvetia de hoge kwaliteit dienstverlening kan bieden waarmee de maatschappij bekend staat. 

De oplossing van FRISS combineert kant-en-klare risico- en fraude-indicatoren met krachtige AI-technieken, zoals voorspellende modellen, netwerkanalyse en tekstmining. Zo kunnen claims veilig en vrijwel zonder menselijke tussenkomst worden afgehandeld, terwijl tegelijkertijd wordt voldaan aan wet- en regelgeving, waaronder sanctielijstcontroles en de AVG.     

Fabian Pötscher, hoofd van het Process Management Team bij Helvetia, vertelt: “FRISS heeft op grond van zijn betrouwbare projectwerkzaamheden, branchekennis en gedegen technologische basis een uitstekende reputatie in de Oostenrijkse verzekeringsbranche. Daarom zijn we blij met ons besluit om samen met FRISS de volgende stappen te zetten in het proces van digitalisering van schadeafhandeling. Met FRISS kunnen we onze klanten een snellere claim afhandeling en meer kwaliteit bieden.”  

“Ik ben er trots op dat Helvetia Oostenrijk voor FRISS heeft gekozen. Dankzij onze uitstekende relatie heb ik er alle vertrouwen in dat het langdurige partnerschap volledig zal worden benut. Wij kijken ernaar uit om Helvetia te helpen met de volgende stap in hun digitale transformatie en automatisering van hun schadeproces. Wij zijn misschien op het eerste gezicht minder zichtbaar dan de beroemde art-nouveau ‘Ankerklok’ van Helvetia, maar we hopen op den duur net zo bekend te worden”, aldus Nicola Virzi, algemeen directeur van FRISS DACH.