HDI Global SE wil stappen zetten in samenwerking met de keten naar een volgend tijdperk door een voortrekkersrol op te pakken bij de zoektocht naar een betere service en verzekeringsoplossingen voor zakelijke klanten

HDI Global SE wil stappen zetten in samenwerking met de keten naar een volgend tijdperk door een  voortrekkersrol op te pakken bij de zoektocht naar een betere service en verzekeringsoplossingen voor zakelijke klanten. “ Alleen door de juiste gesprekken met elkaar te voeren en met de makelaars, kun je ondernemers verder helpen”, benadrukte Managing Director Sharon van Herel tijdens een grootschalig marktevent dat de verzekeraar onlangs organiseerde in Rotterdam. Met het motto ‘Een goede verhouding geeft waarde’ gaf zij het startsein voor de debatten aan 10 thematafels waar vijf stellingen besproken werden met de meer dan honderd aanwezige makelaars: klimaatverandering, verduurzaming, slimme data, diversiteit en de krappe arbeidsmarkt. “HDI wil op deze manier lastige onderwerpen, die veel te weinig aandacht krijgen in de grootzakelijke markt bespreekbaar maken en waarde blijven toevoegen voor de ondernemers.”

Vier jaar geleden schudde HDI de grootzakelijke verzekeringsmarkt op door als eerste stelling te nemen over de onhoudbaarheid van hun markt op dat moment. In 2018 hebben we als eerste stappen ondernomen om prijs en risico meer in verhouding te brengen. Het management voelde zich toen zeker niet ‘fearless’, maar vond het absoluut haar verantwoordelijkheid om aan te geven dat risico’s nog verder onverzekerbaar zouden raken wanneer er niet met elkaar een gezonde markt gecreëerd wordt. Een markt waarin prijs en risico in balans is vanuit duurzaam ondernemerschap en langdurige samenwerkingen.” Er is durf voor nodig om in nieuwe risico’s te stappen en we hebben elkaar nodig om er voor de ondernemers te kunnen zijn in deze spannende tijden. Om niet als rem maar juist als katalysator van verandering te worden beschouwd. Blijven leren van elkaar over hoe om te gaan met data, automatisering, vergrijzing en hoe we meer en divers talent naar onze sector kunnen halen, zodat we vooral ook zelf toekomstbestendig blijven“, aldus HDI’s first lady.

In haar welkomstwoord zei Sharon het volgende over data. “Ons vak is flink aan verandering onderhevig. Het gaat niet langer alleen over kennis, maar ook over de rol van data, die steeds groter wordt. We hebben meer gestructureerde data tot onze beschikking en daaruit halen we belangrijke inzichten die ons verder helpen om de juiste keuzes te maken in ons underwriting-beleid. Data helpt ons om trends te signaleren zodat we kort-cyclisch kunnen acteren. Wij geloven er namelijk in dat in deze sterk veranderende wereld de dialoog over de balans tussen prijs en risico een constante is. Wij moeten met elkaar voortdurend scherp blijven bij de keuzes die we elke dag maken. Dit alles met als doel om duurzaam toekomstige verzekerbaarheid te kunnen bieden.”

HDI gaf tijdens de bijeenkomst aan een groot voorstander te zijn om de renewals over een jaar te verdelen en piekbelasting te voorkomen. “ Dan kan er meer tijd vrijgemaakt worden om aandacht aan de klant te besteden en met de juiste verzekeringsoplossingen te komen. Bovendien kunnen dan nieuwe klanten van overmorgen aangetrokken worden”, aldus Peter Kegel, volgens wie  in de verzekeringsbranche vaak het probleemoplossend vermogen mist. “Wanneer je tijd maakt en probleemoplossend vermogen toevoegt, gaan we de huidige uitdagingen als kansen zien.”

HDI kan dit volgens hem niet alleen. “ Wij zijn een  deel van de oplossing samen met andere verzekeraars, makelaars en klanten. Alleen door in hele keten samen te werken kunnen we met z’n allen naar een volgend tijdperk.”

Het volledige artikel vindt u hier: http://riskenbusiness.nl/wp-content/uploads/2022/07/RB-3_2022.pdf

Verdere groei leidt tot verhuizing SAS Calamiteiten Diensten naar nieuw bedrijfspand in Schiedam