GlobalData: Een van de negen Britse reis- en huisdierenverzekeringsklanten annuleerde in 2022 polis als gevolg van kosten levensonderhoud

Meer dan 11% van de Britse reisverzekeringsklanten annuleerde hun polis in de afgelopen 12 maanden als een kostenbesparende maatregel vanwege de gestegen kosten van levensonderhoud. Ondertussen ondernam nog eens 9,0% van de klanten van huisdierenverzekeringen en 4,8% van de klanten van woningverzekeringen dezelfde actie, volgens de 2022 UK Insurance Consumer Survey* van GlobalData. 

Benjamin Hatton, Insurance Analyst bij GlobalData, merkt op: “De druk op de levensstandaard in het Verenigd Koninkrijk dwingt veel consumenten om hun bestedingsgewoonten te veranderen nu de kosten van levensonderhoudcrisis fors zijn gestegen. Meer dan 41% van de consumenten die hun reispolis opzegden, deden dit als kostenbesparende maatregel. De COVID-19 pandemie blijft ook van invloed op de reisplannen van consumenten: 29% annuleert omdat zij zeggen minder vaak te reizen dan voorheen.” 

Volgens het onderzoek deed 50% van de consumenten die hun huisdierenverzekering opzegden dit om hun kosten te drukken. Nog eens 10,2% van de polishouders overweegt hun huisdierenverzekering op te zeggen omdat de inflatie steeds meer consumenten aanzet tot aanzienlijke kostenbesparingen.  Hatton concludeert: “Voor opzeggingen van woonverzekeringen was de meest genoemde reden opnieuw om kosten te besparen, met 44,4% van de respondenten die deze reden opgaven. Aangezien thuiswerken een belangrijke trend is gebleven sinds het begin van de pandemie, zeggen sommige consumenten hun woonverzekeringspolis op omdat ze meer tijd thuis doorbrengen. 17,9% van de respondenten die opzegden, gaf deze factor als reden voor de beslissing.”