Digitale verzekeraar Insify biedt nieuwe generatie commerciële verzekeringen nu ook aan Duitse mkb

Insify, het digitale end-to-end verzekeringsplatform voor Europese ondernemers, start vandaag in Duitsland. In februari kondigde het bedrijf een Series A-financieringsronde van 15 miljoen euro aan, geleid door Accel. Vier maanden later vindt de internationalisering plaats, te beginnen in Duitsland.

Duitse ondernemers en mkb-bedrijven in de e-commerce, retail, bouw, advies, IT en schoonheidsindustrie hebben nu ook onbeperkt toegang tot de op maat gemaakte verzekeringsproducten van het Amsterdamse Insify. Via het digitale end-to-end verzekeringsplatform worden binnen enkele minuten een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering, beroepsaansprakelijkheidsverzekering of inventaris- en goederenverzekering afgesloten. Terwijl jaarcontracten en jaarlijkse premiebetalingen de industriestandaard zijn, biedt Insify maandelijkse betalingen en dagelijks opzegbare polissen. Bovendien is Insify de enige verzekeraar die meerdere bedrijfsactiviteiten op één polis bundelt, bijvoorbeeld in het geval van een online marketeer die ook een online winkel runt. 

Koen Thijssen, CEO en oprichter van Insify, is trots om de Duitse markt te betreden: “Het was voor ons natuurlijk om Duitsland als onze tweede markt te beschouwen, niet alleen omdat we buren zijn, maar ook omdat het de grootste verzekeringsmarkt in de EU is. Ook in Duitsland zien we dezelfde traditionele verzekeringsindustrie die wij in Nederland hebben opengebroken. Als ondernemer weet ik uit persoonlijke ervaring dat het runnen van een klein bedrijf een uitdaging kan zijn, zelfs in de beste tijden. Het laatste wat ondernemers nodig hebben, is het extra gedoe van ingewikkelde verzekeringen en verzekeringen met te hoge premies. Dat is ook de reden waarom we in de eerste plaats met Insify zijn begonnen.”

Digitaal verzekeringsplatform
Dankzij een intuïtieve, volledig digitale klantreis biedt Insify mkb-bedrijven in slechts twee minuten een premieberekening, waar in de traditionele verzekeringsmarkt vaak weken of maanden voor nodig is. In tegenstelling tot lange, papieren vragenlijsten, zorgt geavanceerde data-analyse gebaseerd op tientallen factoren er voor dat de polis voor elk bedrijf op maat wordt gemaakt en individueel wordt beoordeeld. De polis evolueert vervolgens automatisch met de onderneming mee dankzij geautomatiseerde monitoring- en acceptatie technologie.

Insify werkt samen met de Duitse herverzekeraar Munich Re, dat ook optreedt als risicodrager via haar dochteronderneming Great Lakes Insurance SE. De insurtech verzekert bedrijven via meerdere kanalen, waaronder haar eigen directe online acceptatie, embedded verzekeringen via e-commerce en fintech-platforms en via verzekeringsmakelaars die een digitaal aanbod voor kleine bedrijven willen toevoegen. Door met Insify samen te werken kunnen partners, zoals neo-bank Finom, eenvoudig te integreren verzekeringsproducten aanbieden die fungeren als een verlengstuk van de bestaande productportfolio en verder gaan dan het oorspronkelijke bank aanbod