De Vereende biedt geselecteerde klanten het RijZeker-project aan

.De Vereende biedt de komende maanden, in samenspraak met het intermediair, geselecteerde klanten  het RijZeker-project aan.Doelstelling is het rijgedrag van klanten zo te verbeteren dat klanten hun autoverzekering weer bij de reguliere verzekeraars onder kunnen brengen. “Als consumenten niet meer bij de reguliere partijen terecht kunnen voor de verzekering van hun auto als gevolg van een te hoge schadefrequentie, dan is de Vereende de laatste mogelijkheid om toch nog verzekerd door het leven te gaan. Uiteraard gekoppeld aan een hogere premie en met een scherpe tussentijdse toetsing. Na aantoonbaar goed gedrag over meerdere jaren is de terugkeer naar een reguliere maatschappij met een passende premie vaak weer mogelijk. Om die terugkeer te bespoedigen introduceert de Vereende nu het RijZeker-initiatief.”

Voor het RijZeker-project werkt de Vereende nauw samen met Fleet&DriverCare. Deelnemers aan het programma krijgen een app die het rijgedrag monitort tot hun beschikking. Aansluitend biedt de Vereende een uitgebreide rijvaardigheidstraining aan, waarbij bewustwording van het rijgedrag de rode draad van het programma is. “Vanzelfsprekend is gebruik van de app tijdens het rijden niet toegestaan en zijn er strenge privacyafspraken van toepassing.Uitgangspunt is dat het programma tot aantoonbaar beter rijgedrag leidt, waardoor schadevrije jaren opgebouwd kunnen worden. Hierna is een overstap naar reguliere autoverzekeraars mogelijk”, aldus De Vereende, die hiermee  het overstappen van bestaande klanten naar een andere verzekeraar zegt te bevorderen. Dat s volgens Ingrid Visscher, directievoorzitter, geen enkel probleem : “Sterker nog het sluit aan bij een belangrijk uitgangspunt van de Vereende : we zijn er voor iedereen en alle zaken waar in de reguliere markt geen dekking voor te krijgen is. Als het met het rijgedrag van de klant zo goed gaat dat een reguliere verzekeraar weer dekking wil verlenen eindigt onze rol”.