Commissie Financiële Dienstverlening introduceert Churn Prevention Plan


Nu veel bedrijven en werknemers in financieel zwaar weer verkeren is het van groot belang om bestaande relaties te behouden. CFD (Commisie Financiële Dienstverlening) introduceert daarom in samenwerking met SAASCollective het Churn Prevention Plan. “Hiermee bouw je je eigen preventiestrategie om de onderliggende redenen van klantvertrek vroegtijdig te signaleren en te bestrijden”, aldus CFD.

Volgens Steven van Rijcustumor success expert en oprichter van SAASCollective verliezen bedrijven jaarlijks zo een 10% van hun omzet door klanten die vertrekken. Wat voor de ICT-wereld opgaat is evenzo van toepassing op de financiële dienstverlening. “Wil je het vertrek tegengaan dan is het belangrijk om in een vroeg stadium de onderliggende redenen hiervan te signaleren. Het bedrijfsresultaat wordt mede bepaald door grip te krijgen op dit vertrek. Alles wat je doet om dit proces te keren zal het bedrijfsresultaat op de lange termijn positief beïnvloeden.”

Klik hier voor het hele artikel en download het gratis Ebook: How to detect, prevent and fight the 17 types of Churn 
(Engelse uitgave standaard in de ICT-wereld)