Centraal Beheer pioniert met content in Nederlandse Google Assistent

0

Google introduceert vandaag haar spraakassistent de Google Assistent op de Nederlandse markt. Centraal Beheer is als eerste verzekeraar en partner hierbij nauw betrokken en gestart met content in de Google Assistent.

Voor Centraal Beheer is dit een logische stap, de next step in klantcontact, na chat en bot. Marteyn Roose, directeur bij Centraal Beheer: ”Om onze klanten naar hun wens en op maat te kunnen blijven bedienen, zijn wij continu aan het vernieuwen. Dat doen we op tal van fronten en ook de inzet van de nieuwste spraaktechnologie hoort daar bij. Met ons strategisch partnership met Google zijn we als eerste Nederlandse verzekeraar nauw betrokken bij de bouw van de eerste functionaliteit voor de Nederlandse markt. Zodat we er samen met onze klanten van kunnen leren, en bekijken wat het gaat betekenen voor de manier waarop wij onze klanten kunnen helpen.”

Meedoen vanaf het begin
Roose vervolgt: “Wij zijn ervan overtuigd dat de spraakinterface een belangrijke ontwikkeling is waar je voortdurend op zal moeten blijven ontwikkelen. Na gewoon bellen met Apeldoorn, kan je dat straks ook via Google. Daarom doen we vanaf het begin mee. Dat hebben we ook gedaan met chat en bot, waarmee we in 2014 al zijn gestart. Met gevolg dat onze klanten en wijzelf daar nu veel plezier van hebben. En we door de ervaring goed weten hoe het wel en niet werkt.”
Google Assistent is eerst alleen beschikbaar op alle Android Lollipop (5.0+) & iOS 10.0+ telefoons. Later dit jaar komt ook de hardware in de vorm van speakers beschikbaar. Roose: “Bij de start zit er voor Centraal Beheer een Groene Kaart-check in de app. Daarmee kun je checken of je wel of niet een groene kaart nodig hebt voor je vakantiebestemming. En deze via een link downloaden als je hem nodig hebt. Dit is een eerste stap waarmee we de techniek ook in de vingers krijgen. We gaan dit verder ontwikkelen in samenwerking met onze klanten.”

Laat een reactie achter