Centraal Beheer helpt automobilisten bij onverzekerde schade  

Centraal Beheer biedt vanaf vandaag – 19 december a.s. – nu alle automobilisten in Nederland extra hulp bij onverzekerde autoschade. Via een online platform kunnen automobilisten gemakkelijk offertes voor schadeherstel opvragen van de schadeherstellers uit het netwerk van Centraal Beheer. Zo kunnen automobilisten snel en eenvoudig een keuze maken voor een goede hersteller. Iedereen kan gebruik maken van het schadeherstelnetwerk van Centraal Beheer. Of je nu wel of geen klant bent, meldt de verzekeraar.

In totaal zijn er in Nederland iets meer dan 1 miljoen autoschades per jaar. Het aandeel dat niet gedekt is door een verzekering groeit volgens Centraal Beheer. Steeds meer autobezitters kiezen voor een autoverzekering met een beperkte dekking (WA of WA+) in plaats van een All Risk dekking.Marteyn Roose, directeur van Centraal Beheer, legt uit dat Centraal Beheer met het online platform voor autoschade inspeelt op de behoefte van de klant. “Klanten met een beperkte dekking of die hun no claim niet willen aanspreken betalen de kosten voor schadeherstel zelf. Wij zien dit aantal toenemen. Als je zelf je autoschade regelt, is het moeilijk en tijdrovend om herstellers te beoordelen op prijs, kwaliteit en betrouwbaarheid. Wij sturen daar voortdurend op in ons netwerk. Door onze dienstverlening makkelijk en online toegankelijk te maken, helpen wij autobezitters een keuze te maken”.
Op het platform beschrijven automobilisten hun schade en uploaden ze foto’s van de schade. Binnen drie werkdagen krijgen zij offertes van herstellers uit het netwerk van Centraal Beheer. Zo kunnen zij gemakkelijk offertes vergelijken en een keuze maken uit één van de herstellers. De reparatiekosten zijn voor rekening van de automobilist, maar met de kwaliteitsgarantie van Centraal Beheer. De basisversie van het platform staat live en wordt verder doorontwikkeld.

Foto Centraal Beheer